Mush etc till kattunge?
Hej. Jag funderar på en kompis till min katt & skulle vilja börja med färskfoder & lätt barf redan från starten (då jag sedan innan är intresserad av det & har det hemma). Men finns det mush/vom og kattemat/liknande för kattungar? Eller kan man ge det? Mush får man ju komplettera men ändå. Vill ju inte riskera någon brist. Ska höra av mig till företagen oclså men tänkte att vi har väl en hel del med kunskap här. Obs, det är ingen panik då det dröjer ett par månader (eventuell kattunge har precis fötts)… ;) & barf vet jag ju att det går till kattunge, det är just alla färskfoder jag undrar över! :)
MUSH har inget helfoder för katter.
VOMs kattmat anges bara som helfoder så du får kolla med dem om det är tillräckligt för kattungar.
Nej, jag skrev att man måste komplettera mush :) & om man gör det - är det då ok? Men tack, ska kolla med VOM. :)
För att kunna komplettera färskfodret måste du ändå ha samma kunskaper som när du gör egen barf, så varför inte köra igång direkt? :)
Mina kattungar får Musch-bollar som komplement från ca 4-5 veckors ålder.
Den är väldigt finmald så det passar bra istället för den råa mat de vuxna får som består av större bitar
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
Jag ger mina katter mush (och torrfoder) och fick höra att mush fungerar som helfoder om man kompletterar med någonting taurinrikt. Till exempel kycklinghjärta. Nu ska jag inte svära på att det är så, men tjejen i djuraffären (som av egen erfarenhet sedan tidigare verkar kunnig) sa det.
Det räcker inte med att komplettera med hjärta, det lovar jag. Jag har räknat på det.
#5 Okej, då är hon kanske inte så kunnig som jag trodde då. Typiskt😛
Anser du att jag, som ger applaws kitten och mush cat, måste komplettera med mer än kycklinghjärta också? Eller är det bara om man har det som helfoder?
Då är det nog som #3 säger, lättare att börja göra egen barf på en gång. Om man ändå måste hålla på att komplettera med en massa annat.
Om du behöver komplettera med något beror på hur mycket MUSH du ger, men länken i inlägg #8 beskriver hur man bäst kompletterar.
Tack, ska kolla :)