Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 4858 ggr
Lena
1

Bildtema! Sovplatser.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilder på Katternas Sovplatser. Var gillar din/dina katter att sova? Lågg in bilder på detta tema i denna tråd.

____

På bilden våran katt Linus i en hängmatta för katter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MaalinF
1

Åh det finns så mkt sovplatser här hemma…! Ellie gillar unde rmin kudde, framför datorn i soffan, på stolar. Lima föredrar i hängkorgen under matbordet och under sängen.

MaalinF
1

Lima gillar fårskinnet.

Alexej
1

Bingo som skulle avlivas för han kissade i duschen.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
1

Trött:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
1

Triss sovplats försvann genom en platt datorskärm…..

Det var ganska söt för hon hakade sig alltid fast på skärmkanten med sin haka. Men ändå ramlade hon ner hela tiden när hon sov och slappnade av.

tjiivans
2

Lilla jourhemspissen Brorsan gillar att ligga hos de stora katterna.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

tjiivans
1

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Lena
1

#6 Vilken liten gullunge ni har därhemma! Härligt när katterna blir så goda vänner.

Att ligga och trängas i en korg gillar våra hittekatts-bröder.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

texasmamma
2

För Morgan är kejsartronen en klar favorit

texasmamma
1

Måns vilar gärna i trädet

texasmamma
1

men bästa platsen är nog husses och mattes säng

Alexej
0

Vilka vackra katter!!!

Boots-Zingo
1

Zingo gillar att ligga i nåt av de högsta tornen. På bilden ligger hon faktiskt och sover, jag trodde hon skulle ramla ner, men det gjorde hon inte.

Boots-Zingo
0

Boots ligger oftast på den större plattan (som på bilden).

ksofia
1

Robin och Danny i soffan. Det är inte lätt med bilder på svarta kissar, men jag har ljusat upp den lite. Hoppas det syns.

[Gisele]
1

Min Alice gillar den här korgen:

SaraC
1

Mina sover lite överallt, på platser vi erbjudit särskilt för dem och på andra de hittar själva.

Här ligger båda mina på en köksstol och kramas!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

anebit
1

Här hade jag tagit in löv åt Pysen att leka med men han la sig och sov i den istället.   Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

anebit
1

Här ligger gamle gubben Rasmus och tronar i favoritfåtöljen.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

kattassen
2

Får väl slänga in Baffe här ocksåFlört

Veckans sovplats: Svampkorgen

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Nuttinell
1

En morgontrött Esar som håller mig sällskap när jag står och gör vid mig :)

Förresten, hur gör ni för att få med stora bilder i själva inläggen? *fundera*

Loviz
0

Våra katter håller sig på mattan.. En sover på toamattan och en på hall eller dörrnattan :)

Fast de e klart, sängen hade varit favorit om inte sovrumsdörren varit stängd på nätterna….

Calico
1

Mina katter sover lite överallt, men dem har ett par favoritplatser. På natten ligger Zimba på fågelburen och sover medan Nora sover i min säng.

Zimba ligger och sover på pallen, som är lite liten att ligga på.

/Matilda

Calico
1

Noras favoritplats är fönsterbädden.

/Matilda

[Katteeen]
1

Lucifer sover hittills helst på en, eller bredvid en. :)
Annars sover han gärna på fönsterbädden jag gjort åt honom. Glad

[Katteeen]
1

karolina-lokhuz
0

I min fåtölj lägger sig katten så fort jag reser mig :) på bilden en nyvken liten kisse.

Kusten
3

Atlas Hängöra, som på grund av svår och obotlig sjukdom nu inte finns kvar på jorden (han är på ett bättre ställe nu, en plats där katter behandlas med värde, ansvar och kärlek), njöt sin sista tid i denna rundade korg och i sin prickiga mjuka bädd som gjordes speciellt för honom, av Bumbis. Det var skönt för honom att få vila sin kropp efter en jobbig tid som hemlös. Just bädden måste ha varit som mjukt lindad bomull kring sår, för där låg han allra helst. Tiden med Atlas blev alldeles, alldeles för kort och såren han hade hann inte på långa vägar att läkas.. Jag kommer alltid att bära minnet av honom varmt i mitt hjärta.. där ligger han  tryggt kvar..

lottaberlin
1

Mina katter ligger på en stor kudde som jag har på skrivbordet. Där kurar de ihop sig, oftast använder Evita Sune som kudde (ibland som madrass också!)

Dorkiis
1

Sidney älskar den här korgen som jag har lagt en fleecekudde i!

Lena
1

Våra kissar är riktigt goda vänner med varandra. Sover gärna ihop. Ibland blir det dock lite knappt om utrymmet…..

Lena
0

Vilka härliga bilder det har samlat sig i den här tråden! Och vilka fina kissar ni har! Kul att se var era katter gillar att ligga och sova. :)

[Thiah]
1

Lucifer gillar att ligga på databorden, både mitt och makens går bra.

FruFilur
1

Nyinflyttade busbröderna har gjort sig hemmastadda, dels på mattes ben för nattsömnen, och för sovstunderna under dagen på/i den hemsydda puffen (sy, sprättaFörvånad, sy, sprätta, svära Skrikandes, sy!!!)

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Millimina
1

Söndags morgon… Alice har klivit upp, även hon låg i denna hög och sov.

BaraLisa
2

Han låg och sov så här! :D Det är han som stökat till faktiskt :) Och kvisten var ett försök att få honom att känna sig "ute", han ville inte vara inomhus. Världens roligaste katt. (Som nu ÄNTLIGEN har ett bra hem där han trivs och även kan vara ute, "Aspergerkatten" Torkel).

Med vänliga hälsningar Lisa

BaraLisa
1

Torkel igen ;)

Med vänliga hälsningar Lisa

kattöga
0

Vilken härlig gammal tråd! Jag letar efter lite idéer  till sov- och liggplatser för katt, särskilt för hem som inte har så stora öppna ytor, och hittade denna tråd. Så jag puttar upp den ifall ni vill fylla på med fler sovplatser! 😉 Det skulle va kul att se mer idéer!

Min ena katt sover på en låg lådbänk (med tre lådor i), som jag dragit ut lådorna ur och ställt på ända. Har klätt bänkens långsidor  med en stuvbit av vaxduk på långsidorna, klippte till sittplattor för kallt väder och billiga dörrmattor (6:-/st) för hyllplanen (=hålen för lådorna)  och lådor (som fick bli "trappsteg") + en  filt  för översta "planet" och stolen intill. (Har ingen bild som jag kan visa.)

Hanen har valt ena änden av hörnsoffan som "sin plats".

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[VampireGirlElvira]1
0

Tass.

[[Rabbitsforlife]]
1

Wilda älskar att sova på sin transportbur som står vid fotändan vid soffan. Vi har lagt en fårskinnspläd på den så det ska vara mjukt och skönt så där ligger hon dagligen. :) Hade ingen superbra bild men här ligger hon på sin bur under en pläd. :)

annakarin_li
1

Under täcket…

annakarin_li
0

Eller i mysbädden…

MissHoppetossa
0

Har ingen bild än. Men innuti bäddsoffan är poppis, är som en låda man drar ut när man gör den till bädd, å där man kan förvara sängkläder elelr så. Där gillar både nya katten och missen jag brukar vara kattvakt till att ligga å sova. Hur dom tar sig in o ut övergår dock mitt förstånd :P Rullstolen är också poppis att ligga i.

VampireGirlElvira
0

Tass.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."