Bildtema! Sovplatser.
Bilder på Katternas Sovplatser. Var gillar din/dina katter att sova? Lågg in bilder på detta tema i denna tråd.
____
På bilden våran katt Linus i en hängmatta för katter.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Bingo som skulle avlivas för han kissade i duschen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Trött:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Triss sovplats försvann genom en platt datorskärm…..
Det var ganska söt för hon hakade sig alltid fast på skärmkanten med sin haka. Men ändå ramlade hon ner hela tiden när hon sov och slappnade av.
Vilka vackra katter!!!

Mina sover lite överallt, på platser vi erbjudit särskilt för dem och på andra de hittar själva.
Här ligger båda mina på en köksstol och kramas!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Atlas Hängöra, som på grund av svår och obotlig sjukdom nu inte finns kvar på jorden (han är på ett bättre ställe nu, en plats där katter behandlas med värde, ansvar och kärlek), njöt sin sista tid i denna rundade korg och i sin prickiga mjuka bädd som gjordes speciellt för honom, av Bumbis. Det var skönt för honom att få vila sin kropp efter en jobbig tid som hemlös. Just bädden måste ha varit som mjukt lindad bomull kring sår, för där låg han allra helst. Tiden med Atlas blev alldeles, alldeles för kort och såren han hade hann inte på långa vägar att läkas.. Jag kommer alltid att bära minnet av honom varmt i mitt hjärta.. där ligger han tryggt kvar..

Vilka härliga bilder det har samlat sig i den här tråden! Och vilka fina kissar ni har! Kul att se var era katter gillar att ligga och sova. :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nyinflyttade busbröderna har gjort sig hemmastadda, dels på mattes ben för nattsömnen, och för sovstunderna under dagen på/i den hemsydda puffen (sy, sprätta
, sy, sprätta, svära
, sy!!!)
Tjänstehjon åt Bröderna Bus
Han låg och sov så här! :D Det är han som stökat till faktiskt :) Och kvisten var ett försök att få honom att känna sig "ute", han ville inte vara inomhus. Världens roligaste katt. (Som nu ÄNTLIGEN har ett bra hem där han trivs och även kan vara ute, "Aspergerkatten" Torkel).
Med vänliga hälsningar Lisa
Vilken härlig gammal tråd! Jag letar efter lite idéer till sov- och liggplatser för katt, särskilt för hem som inte har så stora öppna ytor, och hittade denna tråd. Så jag puttar upp den ifall ni vill fylla på med fler sovplatser! 😉 Det skulle va kul att se mer idéer!
Min ena katt sover på en låg lådbänk (med tre lådor i), som jag dragit ut lådorna ur och ställt på ända. Har klätt bänkens långsidor med en stuvbit av vaxduk på långsidorna, klippte till sittplattor för kallt väder och billiga dörrmattor (6:-/st) för hyllplanen (=hålen för lådorna) och lådor (som fick bli "trappsteg") + en filt för översta "planet" och stolen intill. (Har ingen bild som jag kan visa.)
Hanen har valt ena änden av hörnsoffan som "sin plats".
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Tass.
Har ingen bild än. Men innuti bäddsoffan är poppis, är som en låda man drar ut när man gör den till bädd, å där man kan förvara sängkläder elelr så. Där gillar både nya katten och missen jag brukar vara kattvakt till att ligga å sova. Hur dom tar sig in o ut övergår dock mitt förstånd :P Rullstolen är också poppis att ligga i.
Tass.
"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."