Rosor, farligt?
Hej allihopa! Har ni någon aning om rosor är giftiga för katter? Har googlat men hittar inte riktigt svar. Hoppas någon av er vet. Tack! :)
Rosor är helt ogiftiga och det är inte farligt för en katt att råka få i sig en bit, möjligtvis kan magen bli lite orolig om det är en större mängd men det är generellt ingen fara.
Däremot är eventuella taggar lite mindre bra, men det kanske du redan räknat ut :P
Tack så jätte mycket! Har för närvarande inga växter alls i min lägenhet, då jag är så orolig att katterna ska tugga i sig något olämpligt. Men vid födelsedagar och liknande så är det bra att veta om man kan ha rosor framme. Tulpaner har jag hört är giftiga! Men skönt att det är okej med rosor! :)

Är tulpaner giftiga?
Tala om det för rådjuren som springer här är du snäll!
Möjligt att själva löken är giftig, för de mumsar i sig hela växten och spottar ut löken på gräsmattan?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Här finns lite länkar om olika giftiga saker:
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Krukväxten Ampellilja är helt ok att ha inne.
Bägge mina vägrar gräs, men den ena älskar ampellilja, så jag har flera att alternera med så han kan få äta det han vill. 😃
#3 Tulpaner kan vara giftiga ja. När jag var ung hade jag en klasskamrat vars stora pigga friska schäferhund åt tulpaner vid ett tillfälle……… och dog av det. Snittblommor i vas.
Jag vet att man säger att tulpaner inte är giftiga men det stämmer alltså inte helt, uppenbarligen.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Här är en svensk lista om du inte vet vad växterna heter på engelska