NÄR SKA MAN KASTRERA EN KATT
JAG HAR EN LITEN BIRMA POJKE SOM ÄR FÖDD DEN SISTA JULI
MIN FRÅGA NÄR SKA MAN KASTRERA -DET FINNS DELADE MENINGAR EN DEL SÄGER NU OCH ANDRA SÄGER VÄNTA
JAG HADE EN BIRMA POJKE INNAN OCKSÅ SOM TYVÄRR DOG DEN 13 DECEMBER MEN HONOM FICK VI KASTRERA TIDIGT FÖR HAN VAR VÄLUTVECKLAD MEN NU VET JAG INTE HUR GÖRA UPPFÖDAREN SÅ ATT VÄNTA VET SÄGER VÄNTA EJ FÖR LÄNGE SÅ HUR SKA MAN GÖRA?
Så tidigt som möjligt, helst innan könsmognad. Men det är olika hur tidigt veterinärerna kastrerar, vissa "vågar" inte göra på yngre katter. Ring runt och kolla. Man kan kastrera vid 12 veckors ålder, och det finns studier som visar att katten läker fortare då.
Och skriv inte med bara caps. På internet betyder det att man skriker, vilket är otrevligt. Det blir dessutom mycket jobbigare att läsa.
//Jessie
Man kan kastrera redan från 12 veckor och uppåt beroende på katten såklart. Du kan helt klart kastrera katten nu.
Ang skriften säger jag samma som #1.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
TACK FÖR HJÄLPEN
jag glömde inlägga att jag har "importerat"kissen från utlandet och i samband med detta fick han många sprutor och jag har honom hemma i bara en vecka därför så uppfödaren att vänta men jag ska kastrera honom i april som vet har föreslagit
Risken är att katten börjar skvätta.
Men så länge den hålls inne kan du vänta till april men jag hade kastrerat nu. Det går.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ok tack