Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2498 ggr
[folkpartisten]
4

han katten bits när man gosa med han

DEtta gör ont är det farligt? Hur blir man av med det

Scorpio97
0

Fundera gärna över hans beteende precis innan han börjar bita. Blir det när du rör vid något speciellt ställe, eller har gosat med honom en längre stund?

När han biter, sluta genast gosa. Fortsätter han så går du antingen därifrån eller flyttar på honom. 

Så länge han inte biter så det blir hål på huden är det inte farligt.

//Jessie

Myrra
0

Om det går hål på skinnet så kan det bli otrevligt, katter är väldigt smutsiga i munnen. Kan bli fula infektioner i såret. Stelkrampsspruta är att rekommendera.

När han börjar bitas, vart kliar/gosar ni på honom?

Har han ont och därför reagerar som han gör?

Många katter blir lite "galna" om man kliar dom på magen.

[folkpartisten]
0

tack 1-2 nej när man gosat överalt verkar det som efter man gosa 5-10 min

Myrra
0

#3 Han talar nog om att det räcker med gos efter 5-10 minuter.

Scorpio97
3

#3 Vissa katter klarar inte av att gosa längre stunder, för dom blir överstimulerad och börjar då bita. Försök i så fall att inte gosa så långa stunder. Klappa hellre några gånger, sen låter du katten vara. 

Min katt exempelvis vill gärna att jag klappar några minuter, sen blir hon irriterad. Hon ligger hellre och sover i mitt knä/bredvid mig än att jag klappar henne hela tiden.

//Jessie

dejtbar
0

Men borde inte katten om den tröttnat på gos bara gå därifrån helt enkelt?

Min katt är ganska självständig och är inte så mycket för alltför långa stunder med gosande. Men när han tröttnar så går han ju bara iväg.

Känns ju som att något är fel om en katt bits. Jag kan förstå om det sker om man håller fast katten eller att den aldrig får vara ifred. Men inte av att man gosar med den en kvart?

Scorpio97
0

#6 Min katt tycker det är jättemysigt att ligga bredvid mig, men hon vill inte att jag aktivt gosar med henne en längre stund. Vill hon inte vara nära mig alls går hon naturligtvis därifrån. Men hon kan ju vilja vara nära utan att gosa, och det är det många andra katter som vill.

Ja, naturligtvis kan det bero på smärta eller sjukdom om en katt bits. Då brukar det dock vara på ett speciellt ställe katten reagerar. Exempelvis att den biter eller på annat vis reagerar när du rör vid ena tassen.

//Jessie

ElinaPersson
11

#TS Varför skapar du nya konton HELA tiden? Först hade du Varg74 sen Trazy, nu Folkpartisten.. Tyvärr avslöjar du dig själv tack vare dyslexin och att det är svårt att förstå vad du menar. Du är välkommen till forumet, men var vänlig och håll dig till 1 namn "alias". Det blir oerhört förvirrande och känns inte särskilt seriöst 😐

Till frågan. Förmodligen så blir din katt uppspelt och vissa katter gillar inte att bli klappade på vissa ställen. Jag har själv en hane som kommer och gosar på eget bevåg, men blir lätt busig av sig och greppar hela ens hand med båda tassarna (klorna ute). Då är det bara att man lugnt försöker ta tillbaka handen och låta han lugna sig en stund, sedan kan man försöka klappa på andra ställen efter en stund igen.

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

[folkpartisten]
0
[folkpartisten]
0

8 är det förbjudet jag trode värden var fri😂

[folkpartisten]
0

8 det finns måna i sverige med dyslexi så ditt påstånde är bara ett antagnaden jag är den jag är

[HundochKatt]
0

Förr sa man att ett bett från katten var ett "kärleksbett", men det beror ju helt och hållet också på hur hårt den biter. Dock vet jag inte om det ligger någon sanning i det, då jag har bara urgamla kattböcker. ;)

annzoo
3

#10 frågan är väl anledningen till varför ett nytt konto skapa och om det är tillåtet på sajten/forumet. Dubbla konton är ju big NO men vad de säger om en som raderar sina konton gång på gång utan anledning kanske det finns liknande regler men de kan nog en admin svara bättre på än mig. För oss som försöker hjälpa dig blir det svårare …

[Emma--]
3

Det är inte förbjudet att radera och skapa nytt konto. 
Däremot om man får skrivförbud och helt enkelt byter konto för att kunna fortsätta skriva så kan det ju leda till skrivförbud direkt igen. 

Men nu sätter vi stopp för den diskussionen här. Sånt diskuteras privat, inte i en tråd såhär.

Ollek
0

Om katten börjar vifta på svansen så bör du sluta klappa direkt annars kommer tänder o klor fram, så är det med min katt. Helst ska man sluta innan katten börjar vifta på svansen och i andra situationer ska man inte ens börja gosa med den, hugger den dig direkt vid samma beteendemönster, tex när katten lägger sig jämte dig på golvet om du står o lagar mat så ska du inte göra det i fortsättningen osv. Du ska framförallt inte ge katten uppmärksamhet när den river o biter, inte skälla eller så.

Fridaaaa
0

TS är inte kvar längre

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.