Torrfoder tips?
Funderar på foderbyte. Vad skulle ni rekomendera för torrfoder till mina katter.
Katt 1. Lite överviktig kastrat 7år. Äter just nu Royal Canin Indoor 7+.
Katt 2. Väldigt känslig mage IBS 6 år. Äter just nu Royal Canin VD Gastro Intestina.
Rekommenderar foderbyte ha.
Spannmålsfria torrfoder om du måste ge torrfoder: orijen, taste of the wild, applaws t.ex är bra.
Mjau & Bozita blötmat är toppen.
Inga sorter med fisk i bara.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 varför är inte fisk ok? :)
||My Love For Animals Is Immortal||
Har beställt två små påsar med applaws nu, det verkade bäst till katten med känslig mage så får vi se hur hans mage reagerar på det samt om de tycker det är gott. Tack för hjälpen.
håller med 1
#2 Fisk är allergent för katter. Gammal myt som lever kvar att fisk = kattmat, men så är det inte.
5 då vill jag till lägga att fisk oftast inhåller tungmetaler verken bra för mäniskor eller djur desutom gör väl fisk kater extra piga ungefär som vi tar omega tre
#6 Nja extra pigga tror jag inte de blir av fisk men ja många fisksorter innehåller tungmetaller som ej är så bra
7 sade jag hört extra pigga
#8 Ja jag vet det inte påstått något annat heller.
Prövade applaws som var för lite känsligare och allergivänligt men katten med ibs började må jättedåligt så de blir nog att gå tillbaka till det vanliga, tråkigt :(
Pröva James Wellbeloved, det är ett naturligt och miljövänligt (det tycker jag är ett plus) foder som fungerar super för mina två katter!
Hur mycket åt den av nya fodret innan den blev dålig?
Hur gjorde du vid övergång?
Mvh Linn
Jag blandade hans gamla foder med det nya och han reagerade efter ca 2 dagar.
Hur mycket blandade du i av det nya? Med känsliga katter får man vara väldigt försiktig vid foderbyte, börja med väldigt lite av nya fodret i några dagar tills man ser att det funkar bra, sen öka med lite till, efter 2-3 veckor kanske man har kunnat byta ut hälften av fodret men det är inte säkert att det går så snabbt ens, skynda långsamt liksom! :)
Mvh Linn
Tänk bara på att alla inte tål just spannmålsfritt foder då fodret är kraftigare och finns katter som just reagerar på detta:)