hur är det med tonfisk kräftor
att fisk inte bra till kat vet jag men hur är det tonfisk havkräftor de säljer ut mjaus havskräftor. Och doggys tonfisk jag tänker fisk som fisk! Men minna väner säger köpp ingen fara så hur är det
Tonfisk = fisk
Skaldjur och fisk= ge sällan och med måtta.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fisk är inte alls dåligt för katt så länge katten inte utfodras ensidigt med den, precis som det är för oss tvåbeningar. Faktiskt så är lamm lika allergent för katter som fisk.
Så givetvis kan man även ge skaldjur och tonfisk, om de fångats hållbart och inte är för salta.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det ska ges i väldigt liten mängd och inte ofta alls
#2 Vart har du läst det med lamm? Är intressant, aldrig hört det nämligen
man skall inte ge kat mat med ben som börja på f sägs det fågel fisk får folk och fe😂😂skröna

#5 Man kan ge alla sorters ben bara man ger det rått.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Mäniskor ben med mamma mia haha jo greva upp haha
Det är ingen skröna det där med F-ben om de är tillagade.
Tillagade F-ben är livsfarligt att ge.
Men i rå form går det alldeles utmärkt att ge.
Jag brukar själv ge mina råa kycklingvingar en gång i veckan för tändernas skull.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
folk och fä då ha ah
#8 Vart köper du det främst? 🙂
undra jag med 10
Kungsfågeln har kycklingvingar, omörade i vanliga affärer.
#12 Köper man det färskt eller fryst? Jag har kollat runt på min lokala Konsum men inte hittat annat än filéer färska.
Fryst. Det är ytterst sällan, om än aldrig det finns färska vingar tyvärr.
Kosta kilo

Kronfågel har färska vingar det är bara att säga till i affären så tar de hem det om de bara för Kronfågel produkter.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Ser nu att jag skrev Kungsfågeln, ska ju givetvis vara Kronfågelns vingar. 🤪 Brukar ligga på ca 25 kr/kg.
Jag skulle aldrig våga ge min katt fisk eller skaldjur. Jag har gett henne en liten liten bit räka (alltså typ en femtedels räka) 3 gånger. Hon äter glatt upp det men alla 3 gånger har min katt spytt en stund senare. Har ingen aning om varför men ger henne därför inget sånt mer.
Kan ha med ovana eller att hon inte riktigt tål det som gör att hon kräks upp det. Men det är inget de behöver, alltså fisk och skaldjur.
Mina katter älskar räkor och rå strömming.
/Maria
#20 Som godis sällan är det ingen fara så länge man inte ger det ofta eller i dagliga kosten 🙂
#21 De får det bara när vi varit och handlat i Fiskebilen😉
/Maria
Ursäkta dröjsmålet. Jag har inte varit inloggad.
Jag köper mina frysta omörade på Coop och Netto.
Det är Guldfågelns Svenska omörade styckfrysta kycklingvingar.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
Jag tycker att frysta är bra eftersom jag lägger ut 7 st på köksgolvet när jag ska gå och lägga mej och på morronen är de uppätna.
För att återgå till den ursprungliga frågan så ger jag inte mina katter varken fisk eller något vattenlevande djur. Inte för att det är allergent utan för alla gifter. Själv äter jag inte längre fisk just på grund av det. Förut när jag åt fisk köpte jag frusen fisk från rena hav.
#8 Menar du att tillagade ben av andra djur än de som börjar med F är OK att utfodra med?
http://barf.ifokus.se/articles/4d713c54b9cb462233053559-de-4-fen?discussions-1
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Okey…….. Trazy är inte längre medlem här någon längre. 0_o Det var synd för att hen fick massvis med bra info.
#Gosis12 är fortfarande medlem här.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Hej.
Jag tror att tillagade F-ben är de farligaste, men jag tror också att alla tillagade ben kan vara farligt att ge.
Själv skulle jag aldrig ge tillagade ben överhuvudtaget.
Men F-ben är det största Nej:et.
Har inte läst länken ännu men ska göra det nu.
Barf är det bästa för alla som kan.
#29 Stämmer bra man ska inte ge tillagade fben men råa går bra
INGA ben alls skall ges tillagade. Spelar ingen roll vilken bokstav de bär på….