sover era katter mera på vinter
Och mindre ute minna gör det! eller är mörkret?
Japp, dom sover mer och är knappt ute.
//Jessie
Mina är enbart inne katter men jo dom sover också mera. Märks direkt när det börjar bli mörkare för då sover maken och katterna helst hela tiden. :D
Min sover mera och är nästan alltid inne.
No music, no life😀🎤
Min katt sover också mer och är ute mindre nu på vintern. Ju kallare det är ute desto mer sover hon.
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
i vanliga fall ja men inte denna vintern hitintills då det inte varit någon snö och bara några dagars kyla så de håller igång ungefär som vanligt.
Mina två innekatter sover mycket, och det tror jag beror på mörkret snarare än minskad snömängd och stundtals ganska milda temperaturer. . Katter sover ju mycket över huvud taget. Grannens katt som får vara ute när den vill, brukar vilja bli insläppt när skymningen håller på att falla. Den gillar inte snö , men inte heller regn, så vintertid håller den sig inne relativt mycket. Ljus, varma sommarnätter kan den vilja vara ute hela natten!
Sover mer vette tusan men hon tillbringar betydligt mer tid inomhus, att sitta bakom dataskärmen och tjuvkika över kanten är tydligen väldigt kul. 🤔
Alltid Oavsett
Sover inte mer, men Fia går inte ut alls, Findus är ute mycket fortfarande beroende på väder såklart. Freya har nyligen börjat gå ut.
Men sover mer gör de ej
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Innekatter, men de äter mer och sover mer. När de är vakna är de däremot väldigt alerta och håller gärna igång med jaga-lekar!
Mina är innekatter som kan gå ut på den in nätade balkongen när de vill, det lillla fönstret står alltid på glänt. De sover inte mer nu än när det är sommar. De sover när jag sover och när de inte leker med mej eller sina saker eller slickar varandra. Jag har 7 st och alla med sin egen personlighet. De är helt underbara. Eftersom jag är mycket sängliggande så är jag glad att de är så många. Det är alltid minst en som är i sängen och gosar med mej oftast 2 eller 3 samtidigt. De har många klösträd och leksaker och de älskar verkligen både mej och varandra förutom en hane som efter kastreringen hatar en av mina 2 honor. Jag förstår inte varför eftersom hon också är kastrerad. Men som sagt de sover samma nu på vintern som på sommaren.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
Vår förra katt var mestadels inne på vintern när det blev lite kyligare , men självklart var hon ute en stund varje dag. Sover har hon alltid gjort lika mycket så ingen skillnad var det på de ;) Nu har vi fått vår nya katt så han kommer ju vara inne 1-2 månader nu så ingen aning med han :')