Vill köpa 2 kattungar?
Hej! Jag har funderat lite på att köpa 2 kattungar. Blandraser eller bondkatter, spelar ingen roll. Problemet är dock att jag jobbar som flygvärdinna och är ibland borta upp mot 5 dagar hemifrån Dock inte ofta utan ofast är det 1-2 dagar hemifrån. Tror ni det skulle funka om min kusin eller mamma kommer och sover i min lägenhet och är med katterna dom gångerna jag är iväg länge? Och om jag bara är iväg 1 dag att hon kommer och ger dom mat etc och leker någon timme? Jag vill så gärna ha katter.. :/ Är dom två så har dom ju varandra också. Skulle det funka tro? Jag har oftast minst 3 dagar ledigt när jag väl varit iväg i några dagar också. Så det blir lite som att ha ett heltidsjobb bara det att det är min mamma lr kusin som sover med katterna de dagarna jag är iväg. Tack :) God nytt år!
När jag jobbade utomlands mycket, så skaffade jag inneboende där det ingick att ta hand om katterna när jag åkte iväg. Så visst kan man ha katt även om ens jobb tar en jorden runt.
Det jag ställer mig undrande till är om din mamma samt kusin vill hålla på så i 15 år? Om du nu tänkte fortsätta att jobba som flygvärdinna. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tänk också på att katter - enligt lag - ska ha tillsyn minst 2 ggr/dag.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#1 det kommer bara vara såhär i ett halvår max 1 år för sen kommer min kille flytta till mig och då är katterna med honom. (Långdistansförhållande just nu) så det här med mamma o kusin som kattvakt är bara nu så länge isf :)
#3 Då så, vad väntar du på? 😉
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
:) Vet ni vart jag kan hitta kattungar till salu i skåne? Bondkatter på 12 v. Helst hanar. vill gärna ha 2 helt svarta eller en svart och en orange haha :)
Kontakta något katthem så gör du samtidigt en fin insats.
/Maria