Vill köpa 2 kattungar?
Hej! Jag har funderat lite på att köpa 2 kattungar. Blandraser eller bondkatter, spelar ingen roll. Problemet är dock att jag jobbar som flygvärdinna och är ibland borta upp mot 5 dagar hemifrån Dock inte ofta utan ofast är det 1-2 dagar hemifrån. Tror ni det skulle funka om min kusin eller mamma kommer och sover i min lägenhet och är med katterna dom gångerna jag är iväg länge? Och om jag bara är iväg 1 dag att hon kommer och ger dom mat etc och leker någon timme? Jag vill så gärna ha katter.. :/ Är dom två så har dom ju varandra också. Skulle det funka tro? Jag har oftast minst 3 dagar ledigt när jag väl varit iväg i några dagar också. Så det blir lite som att ha ett heltidsjobb bara det att det är min mamma lr kusin som sover med katterna de dagarna jag är iväg. Tack :) God nytt år!
När jag jobbade utomlands mycket, så skaffade jag inneboende där det ingick att ta hand om katterna när jag åkte iväg. Så visst kan man ha katt även om ens jobb tar en jorden runt.
Det jag ställer mig undrande till är om din mamma samt kusin vill hålla på så i 15 år? Om du nu tänkte fortsätta att jobba som flygvärdinna. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tänk också på att katter - enligt lag - ska ha tillsyn minst 2 ggr/dag.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#1 det kommer bara vara såhär i ett halvår max 1 år för sen kommer min kille flytta till mig och då är katterna med honom. (Långdistansförhållande just nu) så det här med mamma o kusin som kattvakt är bara nu så länge isf :)
#3 Då så, vad väntar du på? 😉
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
:) Vet ni vart jag kan hitta kattungar till salu i skåne? Bondkatter på 12 v. Helst hanar. vill gärna ha 2 helt svarta eller en svart och en orange haha :)
Kontakta något katthem så gör du samtidigt en fin insats.
/Maria
Kontakta katthemmen och stöd inte buskavlarna!
Svarta katter har svårt o hitta hem av någon korkad anledning så googla katthem så blir de väldigt glada 🙂 Om du tar 2 så får 2 nya komma in från gatan vilket är perfekt, speciellt nu på vintern 🙂
kolla blocket jag litte tveksam til kathemens vilkor
Har mailat kattkommando syd nu iaf :) ska googla efter fler katthem! Älskar svarta katter haha :)
Min mamma har en hittekattunge som söker hem, han och hans bror adopteras via KKS och finns på deras hemsida, Mio och Jumjum. Jumjum har haft intressenter hemma så blir det inga problem där har han kanske redan ett väntande hem men Mio som är den härligaste, lugnaste och mest nyfiknaste kattungen du kan hitta söker fortfarande. De är flyttklara 12:e jan och finns i Blekinge precis vid skånegränsen 🙂
#9 Vilka villkor är det du syftar på då? Det är väl bara bra saker man får skriva under på om man adopterar från katthem…
#12 Jag håller med.
Vi adopterade lille Lakritz förra julen och det var ett vettigt och korrekt avtal vi skrev under. Bland annat kravet på att han inte fick vara ensamkatt.
/Maria
katkomando syd bra du kan får bra nr av mig om du pm mig
jag gilla mest pador o gula
#8 Vi valde en svart av just den anledningen.❤️
/Maria
ring begita på katt komando syd bra
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
# 11 vilken sötnos .
Har för mig att det finns en tråd inne på hittekatter.ifokus till olika katthem…. rätta mig om jag har fel. Och vet nån vilken jag menar, länka gärna till den här i tråden så kan TS kika där med om TS vill.
Perfekt, tackar.