Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1869 ggr
mvhemilia
1

Vad gör era katter så speciella?

Alla katter är speciella, på alla möjliga vis! Nu vill jag höra vad era katter gör för tokigheter, tycker allra mest om att äta, favorit lek, osv. Hoppas er jul varit bra! God fortsättning. :)

Förlägen

Eliinn
1

Min ena honkatt kommer som en raket om man säger "mmmmhm" gulligt och gällt och hon svarar högt tillbaks medan hon springer som en tok mot mig. Funkar även att småprata så med henne. supergulligt tycker matte : ]

Min hankatt är speciell på många sätt och vis men en sak är att han fullkomligt ääälskar nytvättade kläder och lakan och även frottéhanddukar som man haft i håret efter en varm dusch. Han rullar och gnider in sig i de som om han var i extas och är hel prillig!  :) Katterna får inte va inne i sovrummet såvida vi inte har överkastet på men får han chansen att smita in utan att överkastet är på så ska det rullas och mysas ordentligt!

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

[EvelinaL]
1

Jag har två skokatteer och den ena har något fel på andningen (inget som kan någonsin mått dåligt av) så han låter som en gris när han spinner. Han gillar att slickas också så många blir rädda när dom ser en stor katt som låter som en gris och ska slicka på en när dom kommer hem till oss. 😃

Min andra katt är också en gigantisk katt som dock tror att han är mycket liten, ska försöka komma i alldelles för små lådor samt ligga i ens knä (trotts att han inte får plats). Sen är han väldigt gosig och står och skriker utanför dörren om han inte får sova vid sängkanten. 

Båda mina katter har verkligen så fina personligheter 🙂

[cicoccabim]
1

Min ungkatt pussas ständigt och jämt. Hon börjar varje morgon med att noga tvätta mina armar under högt spinnande (hon har lärt sig att en liten puss på ansiktet går bra, men sedan avleder jag henne).  När jag sedan är vaken, dvs lampan är tänd, så förvandlas hon till "superkatten" och tar sats från hallen, över mig, under sängen och ut i köket. Väntar en stund, och börjar om.

Men det gulligaste är nog när jag kommer hem och upptäcker att hon ligger i köksfönstret och väntar på mig! Hon sträcker på sig, gäspar, och när jag har kommit in attackerar hon klösträdet av glädje.

Murmeltuss
1

Vår ena katt Oliver kommer som ett skott om man ropar på honom och svarar med ett löjligt pip! ;) våran Max gömmer sig alltid under täcken och filtar så man får vara försiktig så man inte mosar honom. :)

botakt
1

Min katt kommer när man ropar på henne. Ropar man "fisk!" Inne i köket så kommer både hon och morsans katt farande i full fart! :)

Passionat
2

Vår katt är sån, att  när man kastar en grej så kommer han sedan tillbax med den i munnen. Såå roligt! Man kan köra så i evigheter, och han kommer tillbaka med den precis som en hund.  Favoriten är ikearåttor.

c'est la vie, you muggle

Passionat
0

Dessutom är han en huskatt med ragdollutseende, eftersom vår huskatt mimmi en dag kom hem med en kull kattungar. Två svartvita, en röd och så denhär.

c'est la vie, you muggle

annakarin_li
0

Har två stora killar av brittisk korthåriga. Den största vill gärna ligga på en egen kudde bredvid matte och sova. Så fort matte tittar på honom eller är på väg att klappa börjar han kurra hejdlöst. Är däremot inte lika populärt att han väcker matte flera gånger per natt för att få kela…. Den andra kissen pratar oavbrutet med matte när hon kommer hem. Så söta kissar man har ;)

mvhemilia
0

Så kul att läsa alla fina historier!

Förlägen

[trazy]
0

min hona är kontorist slagskämpe. Vidare hanen så fin gillar han

swealotta
1

Innan vi var tvungna att avliva vår honkatt pga av cancer så spann hon otroligt högt, bara man rörde vid henne eller fick ögonkontakt så spann hon :) Saknar det

mvhemilia
0

#11 Beklagar din stora sorg :(

Förlägen

jessiipessii
1

Min katt på 8 månader är en speciell katt, han har många konstiga idéer denna herren. Han älskar att leka apport, han är galen i katt gosedjur, dom är ungefär lika stora som han, dom släpas runt överallt och är väldigt roliga lekkompisar. Efter man har duschat så brukar han komma in ibland, då vill han att man sköljer hans ben med vatten. Varje natt sover han bredvid mig på sin filt, då snuttas de och kurras för fullt, han älskar även att ligga nära. När godispåsen åker fram så sitter han ner och tar emot godiset med tassen. En annan sak som är ganska rolig är när han klättrar upp för högt eller om han tycker de är för mycket saker i vägen där han ska gå, så piper han lite tyst för då vill han minsann att matte ska lyfta honom. Lille token min :)