Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1283 ggr
pylabruna
0

Mager kattunge

Vår första kattunge som vi hade betalat en tredjedel av priset på som handpenning blev levererad hem till min dotter redan när den var nio veckor under motivering att kattmamman hade blivit överkörd. Vi har avmaskat den  men hon är alldeles för mager o behöver lägga på sig vikt. Den är nu snart tjugo veckor. Vad kan man göra. Hon äter mest blötfoder, även torrfoder.

Uppkatten
0

Vilket foder får hon och har hon fri tillgång till foder?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

pylabruna
1

mjau blötfoder och applews torrfoder, fri tillgång. Kan man prova och stödmata med mjölkersättning fast hon är så pa

ss gammal? Skulle naturligtvis ha gjort det tidigare.

MonicaLagerquist
2

Vad väger kattungen?Är den veterinärbesiktigad?Vaccinerad?

Hur mycket vägde den när din dotter fick hem den?

Stolt ägare till tre La permer

pylabruna
0

Den är vaccinerad två gånger, blev avmaskad hos veterinären vid första vaccinationen. Vid andra vaccinationen påpekade veterinären att hon var för mager o frågade då om vi hade avmaskat henne. Vet ej vad hon vägde när vi fick henne eller vad hon väger nu, katten är hos min  dotter.

MonicaLagerquist
3

Det finns ju slanka katter som inte alls är magra utan slanka. Alla veterinärer är inte så kunniga på katter. Mina katter skulle säkert anses magra av vissa men de är i fint hull.

Man ska se en midja på katten om man ser den ovanifrån.

Känna men inte se revbenen.

Sen är det djupt beklagligt att ni tog emot kattungen så tidigt.

Även om kattmamman inte finns kvar ä är uppfödaren enligt lag tvungen att behålla kattungen tills dess att den är minst 12 veckor.

Stolt ägare till tre La permer

pylabruna
0

Vi hade förälskat oss i den kattungen o dessutom betalat pengar, även om du naturligtvis har rätt .Hade inte trott att dom skulle komma med den helt plötsligt. Katten är i alla fall pigg o busar friskt med sin kattungekompis så hon kanske bara är av den slankare sorten då. Ska känna o titta lite på henne igen.