mask medel
Hur får man i han det provat alkt krosat i mat vägra ätta försökt får han o svälj spotta ut vad göra
Lägg tabletten långt bak i munnen på katten och håll igen munnen samtidigt som du stryker katten på halsen, vi gör så med våra katter som är svåra att få i tablett :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Man tar pillret rullar det i smör och låter det ligga i frysen en stund.
Sen tar man och sätter sig gränsle över katten håller i katten med sina egna ben.
Har pillret i höger hand öppnar kattens mun med den vänstra handen stoppar det smörinpackade pillret i kattens mun och håller igen munnen med ena handen och stryker katten över halsen.
Ett annat trick för att få katten att svälja är att kleta lite kaviar i mungipan på katten och sen slickar katten sig om munnen och pillret åker ner i magen.
Stolt ägare till tre La permer
Och jag får prova detta tack
1 Provat det funka ej bara spotta ur
#5 Inte om man är envis och håller kvar en stund, och stryker med handen, de måste svälja någon gång. Vår gammelkatta spottar snabbt ut också men inte om vi är envisa och sitter en stund 🙂
hos vet kan man få utskrivet recept på en spot-on medel, profender, som man har i nacken på katten. vi får betala en summa för receptet.
Köp en tablettgivare på apotek (i stort sett alla apotek har sånna hemma)
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Vad är det 7 fatta ej
5 Då rivs han han är stark
#9 Dropp i nacken.
#10 Håller man i tassarna kan de inte göra det. Gammelkattan ålar sig och rivs också men fungerar om man håller fast och är bestämd 🙂
Kan rekommendera profender, spot on avmaskningsmedel. Speciellt om ens katt trilskas vid vanliga tabletter.
På länken kan du läsa lite mer information om den
http://apovet.se/katt/avmaskning/profender-15-mg-60-mg-2-st-receptbelagt/
Det gäller att vara mer envis än katten och inte vara rädd för lite rivsår. Jag avmaskade alla mina 7 på nån minut bara. Millbemax tabletter funkar bäst för mej. Pasta spottas bara ut. Tabletter går bäst tycker jag. Det gäller bara att vara bestämd och hålla ett fast grepp.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.