Kattsyskon göra barn?
Kan en syster och bror få barn? Eller måste man kastrera?
Man måste kastrera. :)
Ja de kan para varandra och få kattungar. Kastrera båda snabbt är det bästa rådet om du bara har möjlighet att kastrera ena måste de bli honan då hanen är fertil flera veckor efter kastrering.
Självklart måste man kastrera.
Innan katterna blir könsmogna.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Oh ja, de parar sig gärna hur nära släkt de än är. Risken är att ungarna blir sjuka eller skadade av inavel.😕
Så det är jätteviktigt att kastrera så fort som möjligt, vid 3-6 månaders ålder.
Liksom med alla djur inklusive människan så kan familjemedlemmar få avkommor med varandra, vilket är dåligt i och med risken att ungarna får en massa problem.
Ja de kan de så kastrera genast!
KASTRERA,
Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se
Honan har ungar i magen!
Jisses… Det är 2014 och folk är så okunniga på djur.. När slutade man läsa på innan man skaffade sig ett djur?
Åk till veterinären fortast möjliga och gör en abort/kastrering av honan! Därefter ska självklart hanen också kastreras. Varför har du inte åtgärdat detta efter en hel vecka!?
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
#8 ta kontakt snarast med veterinären och boka in kastrering på en gång om det inte gått för långt in i dräktigheten. Har honan blivit parad på första löpet är hon också för ung för att bli mamma. Går det ej att kastrera måste du redan nu förberenda dig inför honans förlossning. Hoppas du har tid och pengar för har du otur blir det komplikationer under förlossningen. Om honan inte vet hur hon ska ta hand om ungarna eller inte får mjölk blir det din uppgift att mata dem varannan timme och toaletta dem.
Kastrera hanen också på en gång! Han kommer att vara fertil flera veckor efter ingreppet och kan para henne igen.
Följ nu de goda råd du har fått av #10 och #11!! Det är det snällaste och klokaste du kan göra.
När jag läste frågan trodde jag det var ett dåligt skämt! Sedan blev jag fruktansvärt ledsen och illa berörd när jag läste #8. Någon måtta på okunnigheten när det handlar om sexualitet måste det väl ändå vara.
TS, om du inte har förstått det så kan även människor bli gravida iäven om de har extremt nära släktskap. Det enda som krävs är ett samlag mellan samma art av olika kön. Gäller för alla däggdjur.
Medarbetare Hittekatter iFokus
(När ni svarar, formulera och uttryck er gärna med hänsyn till att TS är ung…….)
#0 Jag hoppas du har löst problemet med dina katter på ett klokt och bra sätt nu!?
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Hur har det gått?
#14 Mitt knappt 4-åriga barnbarn har klart för sig hur det blir bebisar. Både 2- och 4-benta.
Undrar också hur det gick. Befarar det värsta, dvs att det blev tillskott av katter som är svåra att omplacera.
Medarbetare Hittekatter iFokus