Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1171 ggr
[trazy]
0

håglös djurlagsting i sverige

Jag menar vad jag säger anmälan till länstyrelsen leder oftast till att de ringer upp personen klart att de neka.de skyller på att de för få!men hergud inte minna problem.jag betla skatt i detta landet och då vill jag har en bra lagstifting för djur.vaf säger ni poltiker prattat om skärpa lagen på djjurvanvård men inget händer varf.r

[trazy]
1

Varför händer inget

Leon1973
6

Vad yrar du om? Man förstår ju inte vad du menar eller vad du skriver.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Uppkatten
4

Du är ju jurist så nog borde du ha koll på varför inte mer händer inom djurskyddslagstiftningen.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Leon1973
7

Vem är jurist? trazy?  OMÖJLIGT!! En jurist borde kunna uttrycka sig bättre.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Uppkatten
2

Klicka på hens avantar och läs.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Anders 50
4

😂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Denna kommentar har tagits bort.
Uppkatten
5

Och ibland är en han en hon… allt är inte alltid som det står…

[HundochKatt]
2

Tyvärr kommer och är djuren av underordnad betydelse i lagstiftningen. Räcker inte tiden/resurserna till så hamnar de längst bak i kön. Tyvärr den bistra sanningen och inte mycket vi kan göra åt.

IceJossan
7

Jag har gjort två anmälningar och LS åkte hem till djurägaren och gjorde inspektion.

Varifrån kommer infon att de bara ringer upp? Det vore ju helt absurt, vem som helst kan ju säga "Nä jag tar bra hand om mina djur" även om de misshandlar dem. Så jag hoppas verkligen att det inte stämmer! :O

Niiinah92
3

har aldrig hört att de ringer upp, däremot känner jag till några fall och där har de  åker ut och kollar upp anmälningarna. Onödiga anmälningar visade det sig men det var i alla fall rätt gjort av LS. Dock håller jag med om att lagstiftningen absolut måste ses över.

Wellcraft
5

#7 Oj så diskriminerande man kan bli. 
Jag är alltså en höna enligt dig? Tja hellre det än att vara en komplett pappskalle (som vissa andra).
Då finns det heller inga barn heller, för barn är ju en lada?
Trazy har även dysleksi vilket har påpekats otaliga gånger.
Att du också har det har inte med saken att göra, ärligt talat & det ger dig absolut inte rätten till att bete sig funkofobiskt.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

IceJossan
4

Hmm, jag tycker att det verkar vara mycket skit nere i Skåne gällande djurskydd. Fler hemlösa katter som far illa också, antagligen pga de milda vintrarna där nere.

Men mycket märkligt att de säger att de kan ringa :S Vad fan ska det hjälpa? Då får de ju bara en varning i förväg så att de hinner snygga till stället, flytta eller vad sjutton som helst! Ett besök ska vara helt oanmält så att eventuella förövare blir tagna på sängen, de ska inte hinna göra iordning eller ens fylla på mat och vatten innan LS kommer på besök. Men ringer de innan har förövarna gott om tid för det. Idioti.

Det beror säkert på både personalbrist och pengabrist. För få som jobbar men för lite pengar för att anställa fler.

[Daisy-Moa-Elsa]
5

Vänligen ha en respektfull ton mot varandra. Att hånas är inte ett trevlig sätt och inget vi vill ha på Katter.ifokus.

Har ni problem med vad admin låter vara på siten varför inte ta det i PM med sajtvärden? Det finns lika många åsikter hur en sajt ska skötas som det finns medlemmar, dock är det till syvende och sist upp till sajtvärden och dennes regler. Att gnälla i trådar på andra leder ingenstans.

botakt
5

Ska genast skriva ett mejl!

botakt
3

Skicka PM om du ska fortsätta diskutionen.

botakt
5

Jag är inget troll! Jag är bara trött på att du får uppföra dig hur du vill! Den som är troll här är du! Struntar i detta nu. Har skrivit till sajtvärdenz

Imasy
1

Eftersom denna tråd numer handlar om dyslexsi och inte sitt ursprungsämne låser jag denna tråd.

Inlägget är låst för nya kommentarer