Katt som tuggar på fingrar!
Blev de fel grupp får admin ändra. ^^ Hejsan, var på besöknhos en kompis idag, hennes ena katt började slickanpå mina fingrar och tugga på dom, inte hårt, men blev som förvånad, min kompis sa att hon gör så när man myser med henne, är det vanligt? Nån mer som varit med om det? ^^
De flesta katter har sina olika egenheter för sig. Visst finns det kissar som tuggar när de myser, ungefär samma "mysreaktion" som att mölktrampa. Det är kanske bara inte det vanligaste beteendet men förekommer och behöver inte vara något fel alls, bara en egenhet. Slicka och snutta på fingrar och saker är kanske vanligare bara. Tycker din kompis att det är obehagligt kan det kanske gå att jobba bort det och få kissen att acceptera att den får tugga på något annat än personer när den myser! ha ha
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Min katt gjorde det när hon var yngre hela tiden men har slutat med det nu vilket jag uppskattar väldigt mycket 🙂
Brukar min ena kisse också göra, särskilt på morgnarna vill han tugga lite, fast inte hårt.😃
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Min hona mjölktrampa o slicka hanen bitter ochfrmser när det för mysigt plud sättet klorna i magen

Min hane tuggar på fingrar eller allt han kommer åt då han myser, det är omöjligt att jobba bort; jag har försökt i 4 år, men det är hans egenhet och så får det vara. Han biter inte hårt, kallar det att han kärleksbits, för det är inte illa menat och han blir väldigt upprörd om han råkar bita för hårt.
min katt gör lite allt möjligt när vi myser ibland så "trampar" hon med tassarna eller så sträcker hon sin hand och fäller ut klorna och drar tillbaka (inte på ett sätt som gör ont utan tvärtom) ibland så biter hon löst på mig men oftast så spinner hon bara