Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1033 ggr
katternaojag
0

Varigt öga på min kattunge

Min kattunge på 12 veckor hade ett sår under ögat, jag trodde att det var sånt där var man får när man sover men det var ett sår, så när jag skulle ta bort det gick det ju inte. Katten har haft ögat halvöppet hela dagen till och från, nu på kvällen har det bildats en varig linje i underdelen av ögat. Min pojkvän torkade bort det men jag funderar på om jag behöver oroa mig över det? Har någon varit med om det innan? Vad gjorde ni i så fall?

kattöga
5

Jag skulle låta en veterinär undersöka ögat och på så sätt få hjälp med att ögat läker.. Det är alltid bättre att undersöka så tidigt som möjligt så att det inte blir värre, om det är nåt som inte självläker snabbt.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

MonicaLagerquist
2

Jag skulle ta katten till en veterinär imorgon bitte.

Är katten vaccinerad?

Kattutan men stolt Plåtis ägare

katternaojag
0

Tack för svar! Idag har hon inget var, men den lilla sårskorpan under ögat är kvar. Borde jag ändå åka in?

kattöga
0

Det låter som att det läker fint. Om själva ögat ser klart, rent och fint ut och sårskorpan under ögat är torr och fin, så tror åtminstone jag att det inte är nån fara. Men håll ett extra öga på ögat (!) och om katten verkar irriterad i ögat på nåt sätt……

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

katternaojag
2

Det har gått över nu, tack för hjälpen!

kattöga
0

Vad skönt att allt gått bra och att den lilla kattisen mår bra! Nu kan ni bara mysa utan oro! 🙂🐱

Meeow!