En till katt?
Min dotter köpte en liten kattfröken som nu är tretton veckor gammal. Vi tycker att hon är väldigt aktiv och "mammig" och undrar vad ni tror om att skaffa en till katt-tjej i samma ålder som vi kanske kan få köpa från ett djurhem. Tror ni att det går bra?
Ja, det går säkert superbra.
Själv tycker jag inte att kattungar ska bo utan en kattkompis i liknande ålder, eftersom kattungar leker otroligt mycket. Människor kan aldrig ersätta en lekkompis i samma storlek. Så jag tycker det jättebra om ni skaffar en kompis åt henne (: Om ni köper från ett katthem gör ni dessutom en bra gärning.
//Jessie
Tack. Vi får veta imorgon om hittekatten kan bli vår :)
Håller abslut med 1
Tack.
Ja självklart! :) i nästan alla fall så kommer kattungar bra överens. Jag tog in en "vild" katt som var dräktig och hon fick 4 små bebisar varav en blev kvar här. Sen hittade jag en liten kattunge i samma ålder som henne och tog in henne. Vi trodde dock inte hon skulle klara sig för hon var i så dåligt skick. Men hon mår nu toppen. Och det var inte meningen att vi skulle behålla henne.. Men de fäste sig vid varandra och jag skulle aldrig kunna skilja dem åt nu.. :) de är som systrar :) så det är ett jätte bra val att skaffa en lite mise till! Och det är en super bra sak eftersom ni även hjälper till att skaffa hem till hemlösa katter! Hoppas allt går bra, lycka till! :)
Absolut! Från katthem - hur bra som helst! ❤️ Dom behöver er kärlek och att få komma hem till er! :)
Vi står på lista över tänkbara adoptivföräldrar, ha, ha, så får vi se om vi får chansen.
Lycka till!