Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1855 ggr
[Linsenhejhej]
0

Vom kattemat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte lite Vom kattemat till min katt Tindra i dag, för att se om hon kunde tänka sig att äta det. Hon ville absolut inte ha det! Hon nosade på det men gick sedan därifrån. Hon äter spannmålsfritt torrfoder nu, och lite Mjau blötmat då och då. Hur ska jag få henne att äta Vom kattemat?

Scorpio97
0

Prova att blanda med den vanliga maten. Antingen blanda med blötmaten, elle typ krossa torrfodret över.

//Jessie

[Linsenhejhej]
0

#1: Tack, ska göra det! 🙂

Silvestris
0

Tänk på att det inte är helfoder. Vom og Hundmats företrädare Calle har precis gått ut med den informationen på deras Facebook-sida. Kattmaten är inte helfoder.

[Annamaja27]
0

Det får inte kallas helfoder men det är väl inte osannolikt att det är det.

Caifig
0

#4 Om det inte får kallas helfoder tvivlar jag starkt på att det ändå skulle kunna vara ett komplett foder.

[trazy]
0

Vad är det för nåt

[trazy]
0

Vad är det för nåt

[Linsenhejhej]
0

Frågade i affären när jag köpte det, om det var helfoder, och de sade ja, men har nu läst att det inte ska vara helfoder. Det var lite synd. 😕

Caifig
0

#6 Vom og Kattemat är rå mat (kött, lever, hjärta, ben etc) som du kan utfodra katten med. Finns även för hundar Vom og Hundemat.

[Annamaja27]
0

Efter att analyserna är klara så kan det visa sig att det fungerar som helfoder. Man får inte sälja foder som helfoder om man inte kan visa att det täcker dagsbehovet av alla näringsämnen för den djurkategori fodret är avsett för.

Jag tycker att det verkar sannolikt utifrån ingredienserna i fodret. 

Jag varierar även med MUSH CAT samt lite annat smått och gott.

Caifig
1

#10 Klart det kan, men varför chansa fram tills dess? :) Det är omöjligt att säga om man enbart tittar på ingredienserna, även MUSH cat innehåller "rätt" ingredienser fast i fel mängd och blir därför inget komplett helfoder.