Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 5476 ggr
tc999
0

Bästa veterinären i Uppsala?

Någon som vet nåt om Uppsalas veterinärer?

Vilken är bäst?

MonicaLagerquist
0

Det beror på vad du ska göra.

Jag använder Ultuna vid akuta stora saker.

Vid honkatts kastrationer använder jag mig av Uppsala Veterinärmottagning.

http://www.uvm.nu/

De är de enda som gör flanksnitt.De är bra men lite dyra och har inga uppfödarrabatter.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Missne
0

När jag bodde i Uppsala gick jag till Ultuna för allt utom vaccinering. De är jättebra.

mitzerl
0

Jag går till Djurdoktorn på Norbyvägen och de verkar bra. Har dock inte behövt använda dem till annat än vaccinering, kastrering och tandstensborttagning.

[VikkiF]
0

Jag går till Uppsala Veterinärmottagning för allt som inte är akut. Trivs jättebra med dem. Har dock än så länge bara behövt åka dit för kastrering, vaccinering, ID-märkning och allmän veterinärundersökning :)

majvi
0

Sånt är subjektivt.

Rembacken är bra www.rembacken.se/

Hellström är bra  www.hellstromsvet.se/

De andra som är uppräknde tidigare i tråden är också bra

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Uppkatten
3

Rekommenderar definitivt Uppsala veterinärmottagning, speciellt för alla som har katter som är lite blyga/skygga. De har stor erfarenhet vid skyggisar och är helt fantastiska med dessa katter! Dessutom är de jättetrevliga och har bra öppettider!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

EriMan
0

Följde era råd och gick till Uppsala Veterinärmottagning men blev väldigt besviken. Vi tog med våra två kattungar (13-14veckor) för att vaccinera, chippa och besikta dem. Veterinären vi fick träffa var dock ung och verkar inte kunna speciellt mycket om katt. Hade kollat upp det mesta på internet och såg fram emot att kunna ställa mer invecklade frågor men det var ingen idé. Hon frågade oss vilken besiktning vi ville ha men visste inte direkt skillnaden på dem. Ena katten blev blöt i pälsen vid vaccineringen (kom till viss del utanför) och blödde även endel från chippningen.  På papperna vi skulle fylla i för att registrera chippet kunde hon inte avgöra vilken färg som skulle skrivas och fick fråga hon i kassan som var jätteduktig på både raser och färger. Kändes oproffsigt och kommer nog inte gå tillbaka.

Ollek
1

Jag var på en mindre klinik med min katt när hon hade fått i sig nåt onyttigt och fick remiss till evidensia/djursjukhuset här i Karlstad för att det "inte fanns plats" för katten att stanna över natten och det är jag glad över så här i efterhand, det är dyrare men helvete (rent ut sagt) vilken skillnad, personalen på djursjukhuset har verkligen full koll, jag kommer alltid åka till djursjukhuset om det blir nåt problem. Vid vaccinering kan jag dock tänka mig att åka till den mindre kliniken, det får jag hoppas att de klarar av….. Det borde väl utan tvekan finnas ett djursjukhus i uppsala? Personalen på den mindre kliniken tog nästan livet av min katt, dom tog inte tempen på henne förens efter flera timmar, 30min innan jag kom dit för att åka med henne till djursjukhuset, 34grader va hon nere på då och först då fick hon en värmedyna! Okompetenta jävlar! Mitt råd är att ignorera kostnaden, bara till o betala, djur är ovärderliga.

Uppkatten
1

#7 Vad trist TS att du inte tyckte det blev bra. Jag har gjort många besök på Uppsala veterinärmottagning och har genomgående MYCKET goda erfarenheter därifrån (dock verkar du ha mött en annan veterinär än vad jag har gjort). Jämfört med andra kliniker inkl. djursjukhuset så tycker jag att Uppsala veterinärmottagning är överlägset bäst. Men självklart spelar det roll vem man får träffa. Många av mina vänner/bekanta använder sig också av Uppsala veterinärmottagning och alla har varit lika nöjda.

Djursjukhuset har jag däremot flera negativa erfarenheter av, både när det gäller häst, katt och kanin, och bara en "positiv" upplevelse av. Dit åker jag inte om det inte är absolut nödvändigt (akuta fall).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.