Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1162 ggr
kattöga
0

Canagan Fresh Chicken Kompletterande Våtmat. Tips

Köpte ett par små burkar Canagan Fresh Chicken på Grizzly Zoo härom dan. Fick dom för 10-11 kr ca (minns inte och har inte kvittot kvar). Och gissa om det var gott! Båda katterna slukar maten! 

Innehåll: Kyckling 61%, kycklingbuljong 36%, förtjockningsmedel 3%
Så det verkar vara bra mat, för att vara burkmat.

Då och då kommer dom att få festmiddag på denna mat men inte varje dag eftersom dom är lite dyra. 
Dom andra sorterna som fanns innehöll, grönsaker eller fisk, så dom har jag inte provat.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Scorpio97
0

Det verkar dock som att det bara är kompletterande, inte ett helfoder. Det gör ju inget om man bara ger ibland, men det kan ju vara bra att tänka på (:

//Jessie

kattöga
0

#1 Ja, jag tänkte på det också, bra att du skrev om det.
Märkligt att dom inte nämner det. Dom andra sorterna har ju kompletterats med grönsaker och frukt….. för näringens skull…… 

Men som sagt, det blir nån festmåltid nån gång ibland här. :)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Scorpio97
0

#2 Fast det står "Canagan kompletterande våtmat är ett utsökt foder med ingredienser av högsta kvalitet.", så det står ju att det är bara är komplement och inte helfoder (: Står så på dom med grönsaker i också, så tror inte det är helfoder heller.

//Jessie

kattöga
0

#2 Där ser man! Det första man blir blind på……… Jag letade t o m men såg det ändå inte, sorry.  Läste bara noga på sidan om Canagan maten rent allmänt. Klantigt av mej.

Tack Scorpio97! Då vet vi att det är så också!

Meeow!