Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1646 ggr
Cahira
0

Första löp

Hur var era honor vid deras första löp? Jag har en sjumånaders fertil hona och hon har fortfarande inte visat några tecken på löp så är lite nyfiken på vilken ålder er hona började löpa och hur hon var. Har sett både skrikigt och keligt men vet inte riktigt hur hon kommer vara. 

Frågar av nyfikenhet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

VildaVittra
0

Under våren när de närmar sig ett år.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mysan_
0

Jag tror Mysan var runt 1 år. Hon blev alldeles tokig, började rulla runt i trappan och nästan överallt, började stryka huvudet mot allt och alla, blev extra tillgiven och nu över till det tråkiga: Hon skrek och jamade hela tiden, och lyckades väcka en flera gånger på natten…

Cahira
0

#2 Hehe jo jag går och förväntar mig dedär skriket hela tiden. :P Men hon är sitt vanliga tysta jag. ❤️ Hon är alltid kväljande kelig så det funkar inte riktigt som tecken på henne. :P

IceJossan
0

Jag har bara haft en hona som löpt och tackolov slapp jag kissmarkeringar överallt. Hon var bara superkuttrig och fjäskig mot mina kastrerade hanar :P

[[pimey]]
0

Vår hona är 14 månader och har inte löpt än

fredricakarlsson
0

Jag är inte helt hundra på om min katt har börjat löpa men tror det. Hon skricker inte, därav jag är osäker på om hon löper för hennes mamma skicker något så fruktansvärt! Men när hennes mamma har löpt så har hon blivit jätte kelig men inte skrikit. Men jag tycker att hennes beteende är löpbeteende. Och när vi var och hälsade på hennes bror så var han väldigt intresserad av henne, så är nästan säker på att hon är könsmogen. Kul manhar fått en katt med tysta löp isf :) men hon ska ända kastreras snart så då slipper jag tänka på det :)

annzoo
0

har haft honor som börjat löpa mellan 5-8 månaders ålder. Har haft både tystlöperskor som knappt visat löp till skrikare som kissar lite här och där

IceJossan
3

Tänk dock på att det är bäst att kastrera katten INNAN den löpt. Många honor skvätter (kissar) inne lite här och var när de löper eller efteråt och det kan vara svårt att få bort beteendet sen. Värt att veta :) Gamla skrönor säger att katten måste löpa innan kastrering och det finns fortfarande folk och även veterinärer(!) som säger att honkatter bör få en kull innan de kastreras, men det stämmer alltså inte nu när forskning visat annat :)

Zelda12
0

Har en hona hemma nu som precis har börjat löpa, högt, tydligt, kråmande, krälande och trampande ;-) Hon fyllde nyss fem månader…. Ska bli avelshona så jag önskade mig ett senare första löp. Mina andra honor började löpa när de var åtta månader, lika tydligt där med. Sen har jag en hona som är tio månader nu och som jag faktiskt känner mig lite osäker på, hon har varit extra kelig och rullat på golvet/upp med rumpan ett par perioder, men inget skrik. Men jag antar att hon blir lika galen och jobbig som de andra när hon sätter igång på riktigt:)

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se

Cahira
0

#9 Tack, det var hjälpsamt. :) Jag har koll på hundar och löp men insåg att jag inte hade riktigt koll på dedär gällande katthonor.