Ge mig tips på bra kattmat!
Hej alla kattvänner!
Jag ska om ett par dagar få hem min lilla tös :D hon kommer kastreras oxå inom kort mm och vill gärna ha tips på bra kattmat? Både torr och blöt mat :)
Tack på förhand!

Mvh Melinda
-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-
Blötmat: Bozita och mjau
Torrfoder: Spannmålsfria med hög kötthalt, t.ex applaws, taste of the wild, orijen.
Men kör på det uppfödaren har till en början och sedan fasa in långsamt nytt.
Söt kattbebis, lycka till!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Tack så mkt :D ska skriva ner alla namn så får vi se vad det blir framöver :)
Mvh Melinda
Mjuk - mjau, bozita, sheba. Torr - som ovan samt eukanuba. Kan rekommendera att kolla in sidan zooplus.se där finns massor till bra pris! :)
||My Love For Animals Is Immortal||
Vill tillägga ett torrfoder som inte nämnts ännu, Porta 21 sensible.
Ett lite billigare torrfoder som fortfarande är mycket bra. Mina egna katter äter det och även familjemedlemmars katter. Totalt är de 6 katter som äter det med god aptit, friska och fina.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Royal canin baby cat, som torrfoder och Royal canin kitten blötfoder i gelé! :) uppskattas av vår lilla!

Rekommenderar personligen inte RC, om man letar efter mat med bra innehåll..
Royal canin har inte ett hälsosamt innehåll för katten i sina torr och blötfoder.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Ska man som någon föreslog handla på Zooplus kan man passa på att köpa blötfoder från Herrmanns ekologiska - 96% kött, flera sorter utan spannmål och snarlikt, och som namnet antyder ekologiskt. Även Yarrahs blötfoder är ekologiskt (KRAV-märkt) och finns i varianter utan spannmål!
Lycka till med söta lillnosen🐱❤️
Mjau blötmat är ett bra och billigt alternativ, och lätt tillgängligt när man handlar åt sig själv. Finns på de flesta matbutiker :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Torrmat skulle jag rekommendera www.orijen.se då in och kolla på den hemsidan…jätte bra mat med mycket kött :) skulle även rekommendera Bozita. Blöt mat vet jag inte så noga…eftersom min ena katt inte gillar det…och kattungen har vi inte provat det än.
Tack alla för era inlägg :)
Gäller det att skaffa rätt mat direkt och inte byta senare om katten nu kan bli "kräsen" ?
Mvh Melinda
#11 Vår honkatt levde på whiskas, friskies och ett annat märke i 12 år innan hon kom till oss, kräsen katt, men applaws torrfoder och mjau&bozitasblötmat gick bra att fasa över, nu är hon 16 år, varit hos oss i 4 år 🙂
håller med ett om katten inte har foderalergi
Jag har nu börjat ge mina katter mindre torrfoder då jag har märkt att det bara blir dubbla utgifter. Jag ger dem våtmat som mjau, bozita och ibland ICAs Våtfoder, och kombinerar det med BARF. Det har gått hem hos alla 4 katterna här hemma! Och jag är super glad! När jag flyttar hemifrån så är BARF det ända jag kommer ge dem :) mycket billigare är det oxå, köper kött som har kort datum som är jätte billigt :)
MAC blötfoder är mitt favoritfoder, sedan finns det också Catz Finefood och Animonda Carny… (alla finns på zooplus)
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Verkar finnas en hel sjö av bra mat iaf :D blir ju svårt för mig att välja ett nu :P ska man ha speciell kattungefoder?
Mvh Melinda
#16 Blötmaten behövs inte det, men torrfoder hade jag nog gett det en period
Tänkte fråga er om ni möjligen kan se skillnad och hjälpa mig med en sak :P Min hona är den enda som är "fluffig/halv långhårig" som man kan se på bilderna.. kommer hon bli långhårig? Bilden längst upp i tråden var för några veckor sen och hon verkar ha blivit mer "fluffig" :P kass bild men kan iaf se skillnad på dessa två kattungar.. min flicka Milla längst fram på bilden.

Mvh Melinda
Porta 21 feline finest sensible! Prisvärt och spannmålsfritt! :) 10kg kostar endast 400:- och det är det bästa fodret för mina katter, de har finare päls och mycket mer energi sen jag bytte :)
Jag har två kattungar och har inte gett dem något kattunge foder. Ett bra torrfoder, har oftast inte något kattunge foder eller liknande. Jag hade TOTW torrfoder innan. Men våtmat finns nog inte heller så många kattunge märken. Jag tror inte din katt kommer bli långhårig, utan mer semilånghårig. Men kommer bli "rundare" i utseendet :)
Hon är den enda av alla kattungar som har denna pälsen så lite halvlångt blir det väl? :P här är en bild på hennes syster

Mvh Melinda
#20 Sökte på semilånghårig och fatta nu va du mena :P
Mvh Melinda
Så söt :D
Mvh Melinda
Vi har Orijen som torrfoder och mjau som blötmat här hemma ;)
Hälsningar Moa =)