hur kan man
köppa litten sött kattunge eller får sedan släppaut de vind för våg hur tänker man. De klara ej sig om inte välviliga folk fånga in de och mata de
Hur menar du? :)
över ge sin katt när somaren är slut. Låta den klara sig själv det finns många hemlösa kater
Det är vi nog många som undrar. Man undrar varför någon skaffar sig ett husdjur som de inte tänkt ta hand om så länge djuret lever.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
3 så menade jag. Men skulle min katt blir dödsjuk så avliva jag henne
#4 Ja, inte alltid det är så schysst mot en katt att låta den få genomlida en massa bara för att man själv vill ha den kvar. Men att bara lämna den vind för våg för att man tröttnat på den är inte okej. Jag förstår absolut ifall något händer som gör att man inte han ha kvar katten (allergier, oväntade livsförändringar osv.), men innan man skaffar en katt bör man ju såklart fråga sig själv om man kan tänka sig att ta hand om den så länge som den lever, om det finns plats för katten i 10-20 år, osv. osv.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Jag läste regler som djurskyddet vill ska bli aktuella, eller om dem är aktuella, vet ej. Men de är olagligt att överge djur. Men det är hemskt att folk inte har hjärta för djur :(
Ja det är hemskt att folk överger sina djur vind för våg. Vi bor i ett sommarstuge "samhälle" där efter att sommaren är över så finns det säkert minst 20-tal katter som ägarna bara lämnar kvar… Men man kan ju själv inte ta in hur många katter som helst heller då vi bor i en liten stuga på 65 kvm. Önskar ibland att man hade ett stort hus så att man kunde ta hand om alla dessa stackare. 😢
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
7 du gör säkert fin insats