Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1232 ggr
fredricakarlsson
0

ändra i djurid?

Hej. Min ena huskatt var svart när jag hittade henne för två månader sen. Och vi har vaccinerar henne och chippat henne och det är inskickat och registrerat hos djurID. Och när vi gjorde de så var hon svart. Men nu är hon svart och vit.. Typ som svart smoke! Och det syns väldigt tydligt att hon även är vit. Så nu undrar jag om någon här vet om man kan ändra det i djurID? Om man bör skicka in till dem och säga att hon även är vit nu? Eller det är skitsamma? :p

Uppkatten
0

Ring dem och fråga hur du ska göra.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Thaeri
0

Posta en bild så kanske vi kan hjälpa dig med exakt vilken färg först😉

fredricakarlsson
0

De har jag redan gjort #2 och där va ingen som svarade ;( #1 ska göra de :)

Uppkatten
0

Ringde du på det här numret:  08-795 30 50?  I så fall - prova igen! Förr eller senare lär de svara.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Bizi
0

Maila! Det har jaag gjort vid ändringar :-)

fredricakarlsson
0

#4 menade att jag hade lagt ut bild på min katt och frågat om någon visste vad man skulle kalla hennes färg och varför hon blivit så. Men fick svar nu och hon var tydligen smoke :p

[trazy]
0

använd jordbruksverkets blanket som finns hos alla vetinärer

Belimas
0

Jordbruksverkets blankett använder man inte till DjurID, man använder inte den alls till katter då de inte ägarregistreras där. Katter kan ägarregistreras i både DjurID och hos Sverak och de båda har egna blanketter som inte har något med JBV att göra alls.

TS
Du kan maila om ändringen, det gjorde jag när jag bytte namn på min tjej och det var inga problem alls 🙂

[trazy]
0

8 förlåt då har jag missuppfatat vetinär

fredricakarlsson
0

#8 gjorde det. Det tog knappt en timme innan de hade ändrat det :)