mjau-blötmat
Precis börjat ge mjau-blötmat till min katt.
Först köpte jag den för kattungar och den var i sås och nu har jag med kyckling, men den var ju i gelé.. Det stod inget på burken heller utan bara att det var med kyckling då. Så jag undrar nu om det som är i burk bara är med gelé och det som är i tetrapacken bara är med sås?
Tetrapacken har både sås och gelé, men det står tydligt på framsidan. Burkarna kan jag ej uttala mig om.
Burkarna finns bara med gelé

Det finns tre konsistenser på Mjau, bitar i gelé och bitar i sås hittar man på tetra, medan burkarna innehåller färs.
Sen är det lite gelé i botten och högst upp i burkarna också, men det är inte mycket och om jag förstått det rätt för att det ska bli minimalt med luft i dem så färsen håller sig ordentligt.
En annan grej: det köttslaget som står på förpackningen är inte det enda som finns i maten, utan de kör med ett grundrecept och sen lägger de till en smaksättare, och det är just den som får ge namn åt sorten. Nu kommer jag inte ihåg exakt vad som ingår i grundreceptet, men nöt, fläsk och kyckling är jag hyfsat säker på i alla fall.