byter kattungar
Har 2 jourkatthonor hemma, trolitvis syskon alt mamma/dotter.
Båda honorna var dräktiga. Ena honan födde en kull i lördags och den andra i måndags. De har var sin bolåda. Men de flyttar runt ungarna till varandra, vad ska man göra? sätta tillbaka där de ska vara eller låta dem vara kvar i fel låda?
Kattor brukar hjälpas åt att ta hand om ungarna, så jag ser inget problem med att låta dom vara lite huller om buller :)

Mina La oerm honor fick sina kullar med bara ett par timmars mellantum.De delar på alla tio ungarna och har så gjort sen kattungarna föddes.
Stolt ägare till tre La permer
Häftigt… Är det bara katter som "känner varandra" väl, eller är släkt, som brukar göra så?
Kattmammor är väldigt toleranta. Har man ex en övergiven kattunge och en kattmamma med kull brukar det vanligen inte vara några problem att "ge" den kattmamman en unge till.
Så ser det som fullt normalt då kattmammorna lever tillsammans hos dig att de ser efter alla kattungar.

Jag har haft en "gökunge" hos mina kattungar en gåmg.Min La Perm hona Cissi fick ett fosterbarn som kom mitt i förlossningen .Burmillans mamma ville inte ta hand om ungen så hon växte upp ihop med mina La Permer.
Den ljusaste kattungen är en burmilla de andra tre är la permer.
Stolt ägare till tre La permer
Jag tror att deras modersinstinkter är så starka så de skulle plocka till sig vilken kattunge de än gick förbi.
När jag var barn var det katter som bodde i ladugården, vi barn hade ganska bra koll på dem, att de skulle ha ungar och så. Två fick ungar samtidigt, men den ena kattan kidnappade den andras ungar. Den kattungelösa gick och skrek och skrek och det tog oss två dagar eller så att smyga på kidnapparen innan vi luskade ut var hon hade ungarna, varefter vi återbördade dem till modern och fick hjälpa henne för hon hade mjölkstockning och jätteont förstås.
Det slutade med att även de kattorna delade ungar, så slutet gott ;-)
en av mina katter, hon gick och stal ungar från en annan mamma titt som tätt när hon bodde hos uppfödaren jag fick henne ifrån. Det var väl fuskit när kompisen fick ungar och hon tyckte väl att hon kunde dela med sig ;)
Jag hade hur som haver inte plockat tillbaka ungarna såvida det inte skulle funka, att någon får mindre mat etc.