Gräver inte ner bajset
Ena katten, hanen, han gräver inte ner sitt bajs utan när han bajsat så krafsar han på kanten på kattlådan, på väggen och ibland golvet. Sen går han över till nästa låda och gör likadant? Hur ska man få honom att förstå att han ska gräva ner bajset?
Det måste han väl inte göra heller? Varför måste han gräva ner det?
Det blir ju bara lättare att städa ur toan när det ligger ytligt. Mina gräver aldrig ner sitt utan krafsar precis som du beskriver det runt om. Förstår att de inte vill riskera på bajs direkt på sina tassar. :)
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Haha jaha! Trodde det va något alla katter gjorde :p trodde han va udda eller något men då behöver jag inte tänka mer på det. Har aldrig haft katt förut så har ingen koll alls på vad som är "rätt och fel" :)
Helt normalt!
Även katter är ju olika personligheter och är olika knepiga med sina idéer precis som oss. Dessutom är de väldigt renliga av sig och de flesta gillar inte ofräscha toaletter.. och vill då heller inte hantera sitt bajs på ett sådant sätt att tassarna kan bli bajsiga. 😃
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Min ena kisse gräver som en jordfärs både före och efter han har varit på lådan. 😃
Min andra vänder sig bara om och tittar sen går han., vare sig han har kissat eller bajsat. Ofta får han ett fnattutbrott och far runt i lägenheten, högt och lågt. Eller om han har turen att hitta en kasse eller tidning på golvet någonstans, så kan han ställa sig där och krafsa energiskt. 😃
Den första katten gör allt klängandes på kanten av lådan. Har hittat en låda med lite bredare kant så det är lite stadigare nu. 🙂
Den andra sätter sig i sanden, liksom på "riktigt".
Klia din kisse från oss! ❤️