Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 885 ggr
annakarin_li
6

Mina älsklingar Micke och Molle!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är ju ganska ny på detta forum efter att hålla till mkt på hamster i fokus. Vill bara presentera mina älskade nytillskott Micke och Molle på 4 år. Jag var under lång tid varit och spanade in dessa killar på ett katthem bra . När jag förstod att ingen velat ha dessa charmknuttar efter 6 månader bara för att de är svarta kunde jag inte hålla mig längre. Nu har de bott hos mig i 4 veckor och är hur hemtama, keliga och hur busiga som helst.

annakarin_li
4
annakarin_li
3
annakarin_li
0

Förstår inte varför bilderna hamnar på på sidan…Men men..

Whippet
1

Grattis och välkommen till Katt iFokus! :) Oh vad söta, hade jag fått ha en katt och sett dm där två gullepluttarna hade jag tagit dom direkt! 😍

I'm out Vilar huvudet i handen

Maria
1

Åh, så fina de är❤️

Jag adopterade en svart liten katt i december och valde just honom för att han var svart och jag hört att svarta katter inte alltid är så populära. Han heter Lakritz.

/Maria

Whippet
2

Varför är inte svarta katter ''populära''?! 😢 Dom är ju jätte fina!

I'm out Vilar huvudet i handen

annakarin_li
2

#4-5 Tack! De är bröder och bästa vänner. Två små klossar på 7 kg :-)

Maria
1

Jättefina är dom. Stora katter också.

Vår lille vägen nog inte mer än drygt 3 kilo men hans kompis däremot är en stor kille😉

/Maria

annakarin_li
1

#6 Fick höra att folk fortfarande är vidskepliga och tror att de betyder otur. Men jag tycker bara de gett tur och glädje. Min lilla guldhamster Ludde kanske inte håller med helt och hållet ;-)

jollycox
0

Vilka fina katter du har!

Ser du skillnad på dom? :P

Jag tror att svarta katter inte är så populära för att många tycker att det är en tråkig färg. Om man jämför med en mönstrad katt.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Maria
6

Min lille Lakritz låg ihoprullad och jag skulle pussa honom på huvudet men pussade rumpan istället😃 Det är svårt att se vad som är fram eller bak när det bara är en svart boll…..

/Maria

annakarin_li
3

#10 Inte alltid lätt att skilja dem åt. Men Molle är mkt större och har en liten liten vit fläck under hakan. #11 Håller med.. Ibland är det bara en svart boll som ligger hoprullad och man ser inte fram eller bak Har till och med lyckats trampa på Micke när han låg och sov på en svart matta….

[cicoccabim]
3

Min svarta katt lärde sig snabbt att det INTE är en bra ide att ligga på en svart hallmatta en mörk kväll när matte kommer hem….. jag hörde ett oawww- katten in under sängen, och sedan ändrade hon sig snabbt om favoritställe att vänta på…. mitt på det ljusa golvet en bit in i hallen!  

Jag var dessutom så smart att jag började köpa svarta klösmöber till henne…. hon syns inte! Å andra sidan syns inte katthåren heller….

Maria
1

Vi hade en vit och röd långhårig katt som dog förra året och jag har en massa ljusa plädar som passade bra men nu har jag fått byta ut de flesta mot mörka svarta färger för det är korta svarta katthår istället för långa vita överallt😉

/Maria

BIEE
1

Underbara! ❤️
Jag har just nu en liten blå med vitt (han är 7 år och väger under 3 kg) sedan har jag en normalstor som är 6 år, han är svart med vitt (och långhårig). 
Har aldrig brytt mig om vad dom har för färg eller längd på pälsen. Men i mitt liv har det slumpat sig så att jag aldrig har haft någon helvit katt, annars har det varit alla variationer. 😃
Trots detta har jag på lite äldre dar börjat drömma om en stooor röd Maine Coon. Haha, blir nog aldrig så. Jag fortsätter nog som förut, tar hand om det som ev dyker upp, svarta eller något annat. 
Konstigt det där med tyckande. Läste om såpa. Vissa kan inte tänka sig att köpa gul såpa (södra Sverige) och andra inte grön såpa (norra Sverige). Tidigare kunde det ha betydelse när gul och grön tillverkades av olika saker. Idag är grunden gul och den gröna är färgad.  Hur vi är vi människor. 
Lycka till med dina fina missar. Klia dom från oss.

annakarin_li
0

#15 Tack! Ska klia dem från er ;-)

Mangochanti
2

Hej! Sj har jag en vit och en svart kisse (yin & yang) Balans. Men det som är med mina två älsklingar är att de är väldigt olika varandra både utsida och sätt. Vår svarta Mango är den mest sociala och keliga katt jag känner, och han är så otroligt vacker i in svarta päls som i solen skiftar i bruna toner. Min Vita kisse håller sig bara till mig, men där är kelandet på hennes villkor. Tycker det var bra att du tog de fina killarna, önskar dig lycka till.

Min svärdotter och son tog nyligen en randig gul hankatt från ett närliggande katthem, han är 6 månader.  Men ev måste de lämna honom åter, då svärdotter blivit gravid och är allergisk. Men det är så svårt =( Det är en så fin kille, men de har ju redan en svart kille (och dom gillar verkligen varandra) men två kanske inte är det optimala då man är allergisk och gravid. Suck. Risken är ju att bebisen är känslig då hennes mor är det. Ja. livet är inte alltid lätt, ngn som kan tänkas ta en fin gulrandig hankatt?

Be healthy, keep up, and be you. Katt And love the cats BlommaMC/ Efva