Katt som fått i sig alkohol
Hej! Igår hade jag några kompisar hos mig innan vi skulle ut på krogen. Hade katterna ute medans och jag städade bort alkoholen innan vi for. Nu beter sig min katt konstig, är groggig gör kräkljud ibland osv. Kan hända att det spillts alkohol på golvet som jag inte märkt, usch vad jag känner mig oansvarig nu. Vad bör jag göra?? Ta han till veterinären på engång eller kommer det gå över? Jag försöker få i han mycket vatten
Ring det djursjukhus som finns närmast för rådgivning. De kan ställa fler och bättre frågor än vi.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag tycker du ska ta katten till en veterinär omedelbums.
Är du helt 100% på att de kan vara alkohol och ingenting annat?
Att jag frågar är för att jag stött på liknande händelse - och där handlade det inte om alkohol utan katten hade lyckats få i sig droger.
Så ja hade ringt vetten och åkt in med katten, den kan vara förgiftad av något annat än alkohol som du inte känner till =(
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!

Katter dricker/slickar inte i sig alkohol frivilligt!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Skulle kontakta veterinär. Katten kan ju ha fått i sig något ute, eller fått i sig något annat som fastnat i magen eller vad som helst.
Han mår lite bättre men gör fortfarande dom här kräckljuden ibland fast det kommer inte upp något. Ska ringa veterinären imorgon! Vi har dåligt med jour här. Behöver inte alls vara alkohol, det var bara det första jag kopplade det till.
#6 Fast med telefoner kan man ringa till veterinärer som ligger långa sträckor bort.
Ultuna smådjursklinik har öppet dygnet runt. 018-67 26 80
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Man kan även ringa till Agrias telefonveterinär. Det brukar kosta kring 60:-
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.