Hålla dörren öppen
Det här är kanske lite random, men ni är ju så himla finurliga här så tänkte att jag skulle höra med er om ett problem jag har! Jag och mina två katter har precis flyttat. Problemet är att i nya lägenheten är enda platsen för kattlådan på toaletten, men när toadörren är öppen blockerar den ingången till köket. Och är dörren inte helt öppen glider den igen direkt. Finns det något smart sätt att hålla dörren på glänt, men ändå kunna öppna och stänga den vid behov (pun intended)? Alltså förutom att ha något stående i dörröppningen som man får lyfta bort varje gång? Tacksam om någon har tips! :)
Installera en vikdörr istället. http://www.bauhaus.se/vikdorr-plaza-arctic-white.html
Alternativt installera en kattlucka i toadörren.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Eller så köper du en sån här och sätter på överkanten av dörren:

Vi har haft samma problem fast att dörren bara åker upp. Vi löste det genom att sätta fast en hasp.
Jag använder också en hasp till ytterdörren som jag ibland behöver ha på glänt för katten . Kattluckan är bakom dörren och för att dörren inte ska blåsa igen eller så att den blockerar kattluckan har jag installerat en hasp.
Men det är en fönsterhasp, alltså likadan som i #3 men längre (en sån som man använder för att ställa fönstrena på glänt. Då kan katten smita in och ut genom dörren som hon vill och jag bara "haspar ur" haken när jag vill stänga dörren.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Men kan göra en liten påse med snöre i överkant, så påsen går att dra igen (typ som en pung( del av medeltidsklädsel) om du vet hur en sån ser ut och fungerar). Där i lägger man en vinkork och hänger i gånggärnen på dörren :) Enkel att ta bort när man ska stänga toadörren men hänger på plats när dörren är öppen så den inte stängs automatiskt :)
Mvh Linn
Jag visste att ni var kluriga, tack så mycket för tipsen!
Eller sätter du en kattlucka i dörren så gör det inget om den råkar stänga sig.
Jag letar kattträd. Vill gärna ha tips bra pris och funktonellt till min neva. Yvonne