Kattsnuva
Hemmet som min ena kattunge skulle flytta till idag hörde av sig precis och sa att deras andra två katter just tillfrisknat från kattsnuva. Hon är nu osäker på ifall hon vågar ta hem en liten kattunge. Vad säger ni om det? Den ena katten hade vårdats hos veterinär medan hon behandlat den andra hemma. De ska som sagt vara friska nu.
Jag själv tycker inte det är kul att lämna bort en 12 veckors kattunge ifall risken finns att hon också smittas.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Är kattungen vaccinerad?
hade nog väntat ett par veckor till - bara ifall att det skulle bli återfall hos någon av de som haft det =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Nej, den är inte vaccinerad. Dock är hennes katter det men drabbades i alla fall :/
#2 Just det jag är orolig för, att det kanske ligger och pyr lite trots att det inte märks på dem.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
#3 då hade jag vaccinerat kattungen och väntat minst 2 veckor för att se så det inte blir återfall + att kattungen då har ett litet större skydd mot det när den kommer till hemmet.
Hade nog till och med gått så pass långt som att be nya ägaren få sina friskförklarade efter de två veckorna för att vara riktigt säker, så onödigt att riskera att kattungen också drabbas =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!