Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2491 ggr
Saffran0Spice
0

Kattmöbel tips mottages

Som några av er kanske vet så ska min lilla familj i dec flytta till vad i våran värld skulle klassas med ett slott.
Vi flyttar från en 2a på 63kvm till en 3a på 118kvm - så nu kommer det finnas massor av yta för både katter och hund att röja runt på!

Med tanke på detta så vill jag gärna ha lite trevliga möbler som är funktionella både för mig, inredning och katterna. Så ös på med alla tips ni har, gärna så billigt och praktiskt som möjligt 😃

Katterna har ett klösträd från Kattlycka.se
Men detta skall bytas ut/fräschas upp då det blivit välanvänt efter 2år!

Creepiie
0

Ja kul kommer dom antagligen ha med att springa unt :D  Det finns en slags kattsäng man hänger på elementet, mycket populärt hos katterna jag träffat som äger sådan ^^ Min dåre är galen i lådo, höjder och påsar av någon anledning ^^ Kopisen har någon superbillig sida där man köper kattställningar, vet ej om det är den du har skrivit upp men återkommer när jag fått svar av henne ^^

Alla levande ting har lika värde!

Kraamiz

kigon
0

Många vägghyllor! 
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S49885348/
Sådana här i princip (eller detta om man vill snygga till det 😉), blir snyggt både för människan (ett + är snyggt halvfluffigt tyg på dem så liggplatsen är mjukt 😍) och en bra viloplats för katten (om man sätter många i olika höjder kan katten hoppa runt…) tycker jag är väldigt funktionellt och tar ingen markplats 😃

Sedan är det väldigt snyggt & funktionellt att gömma kattlåderna 😉

http://ragdoll.ifokus.se/discussions/5204b1f6ce12c44f5700062e

Man kan ju även bygga ett träbord som skrivbord eller dylikt och ha barkiga stammar som ben och linda dessa i sisalrep för lite snygga och funktionella klöspelare, om man har en lite mer naturlig look i hemmet!

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Thaeri
0

Vad gäller klösträd så är detta något jag suktar efter – bra designat med galoppstolpe på ena sidan och stor hylla ovanpå, plus mindre hylla (som kan bytas ut mot hängmatta) och koja på andra sidan🙂

Kvalitén verkar bara också, och stolparna är hyfsat tjocka så trädet står stabilt.

Hade gärna ställt ett träd av samma märkes smalare modeller i sovrummet också.

Whitecat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

eller som vi gjorde själva

Whitecat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nästa  färdig;=)

Saffran0Spice
0

#2 Hyllorna var ju grymt bra! speciellt att det fanns lådor på dem då klumpedunsarna bara häver ner grejorna annars…
Och sista kattlåde-lösningen inne på ragdoll gillade jag skarpt, bra när en nyfiken hund vill i dessa ''parfymerier''…

#3 tjusigt träd, men tycker nog det är aningen dyrt =)

#4 Gillade många träd på zooplus - bra priser också!
Och att bygga själv skulle ju också vara kul ^^

kigon
0

#7 Verkligen! Inte en chans att saker stannar kvar uppe på så låderna ger en iaf chansen att använda dem till sig själv också 😉

Google har många bra ideer på hur det kan bli snyggt! 

Om man vill göra sitt eget klösträd som är tak-högt (då kan man ju göra det mycket modernt också i looks) så rekommenderar jag Stolmen + dessa till pelare, mycket bra bas 🙂 Snyggt exemplar är detta, men även detta och detta funkar ju med rektanglar 😍

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Saffran0Spice
0

#8 dom ikea lösningarna var ju grymma!
Hur ska jag ha råd med allt detta!? 😃