Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1012 ggr
kigon
0

Försäkra kattungar

Nästa fredag är det dags att försäkra mina 3 små kattungar, och har just nu kollat på Optimal och Agria, men om man har erfarenhet av andra så skriv gärna lite om hur det är 🙂

Med Optimal ingår en dolda fel försäkring och sedan vid ägarbyte så får de nya ägarna teckna en ny försäkring. När katten är gammal sänks det till 25 000 i max dock… Brukar tydligen ha bra bemötande och minimalt strul.

Agria har inte dolda fel för huskattungar (?) men försäkringen jag tar gäller genom ägarbytet så de har en försäkring hela tiden, verkar innehålla mer i försäkringen (dyrare också dock) men har läst att ganska många strular med dem :/ Att de kan ha 50 000 hela livet ut är ett stort plus…! 

Försöker tänka lite av vad kattungeköparna hade velat ha, vill helst inte att de ska behöva byta (och absolut inte sluta helt med försäkring…) och kan inte välja mellan dessa två 🤦‍♂️ Jag känner att agria är bäst iom hela maxbelopp hela livet ut samt innehåller mer i försäkringen, men blir osäker med folk som har fått strula, medans optimal verkar ha bra omdöme överallt…

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Katthemsmatten
0

Har ingen erfarenhet vare sig av att försäkra kattungar eller av Optimal. Desto mer erfarenhet av Agria som jag enbart har mycket god erfarenhet av under de drygt 20 år jag haft mina katter försäkrade där. Speciellt nöjd är jag med det faktum att man både kan försäkra äldre katter hos dem och att man kan behålla maxbeloppet under hela livet. Visserligen kostar det mer, men det är ju främst när katten blir äldre man brukar behöva utnyttja försäkringen.

En variant, om du tycker att det Optimal erbjuder är bra, är ju att du försäkrar kattungarna där och sedan får köparna ändra bolag om de vill. Du kan ju informera om för- respektive nackdelarna.

Medarbetare Hittekatter iFokus