Försäkring?
Hej!
Vilken försäkringsbolag har ni på era katter?
Förklara gärna varför ni valde just det!
Har Folksam. Trivs bra med dem än så länge :)
Ville ej ha agria, då dem ville att jag skulle betala för 1 år med en gång, trots att jag hade satt att jag skulle ha autogiro per månad. Då var man tvungen att betala 1 år första gången, första året. Plus hört från vissa att dem krånglat men även andra som sagt att dem är bra. Men jag ville ej ha dem, pga krånglet redan från start.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 när jag tecknade hos Agria var det inga problem med månadsbetalning på autogiro från första början 🤔 skumt… Agria har för mig fungerat klockrent och första året får man 30% rabatt, vet inte om det gäller huskatt men raskatt gör det de iallafall. Sen hade min uppfödare en sån där person som ringer upp kattungeköparna och hjälper dom med info om försäkringen osv, dvs inget måste men den personen var väldigt bra på att informera 😃
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
#2 Mycket skumt, för jag fick inte göra det, var tvungen att teckna för 1 år först :S Pratade med 2 olika personer :/ Dåligt av dem att säga olika!
Men nu har jag Folksam och trivs med dem så :)
Jag har Agria till alla mina katter eftersom de får behålla veterinärvårdsförsäkringens ersättningstak på 50.000 kronor livet ut och för att självrisken är låg (1400 kr + 15%) + rabatt på självrisken efter skadefria år. Jag har (tyvärr) haft mycket kontakt med Agria genom åren, men det har aldrig varit något krångel med att få ut ersättningar, varken från veterinärvårdsförsäkringar eller livförsäkringar.
Jag betalar försäkringspremien månadsvis genom autogiro. På det sättet är jag säker på att försäkringarna alltid är betalda och behöver inte tänka på det.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag har folksam åt yngsta katten för att det var min syster som försäkrade honom då hon köpte honom åt mig, vi har hundarna i folksam så därför blev det samma till honom.
Den äldre katten är försäkrad i agria pga att jag försäkrade honom när han var 8 år och agria är det enda bolaget(som jag vet) som försäkrar äldre katter. Ett plus är också att dom inte sänker försäkringsbeloppet ju äldre katten blir.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Det finns olika belopp hos olika försäkringsbolag, både vad det gäller självrisker och högsta ersättning.
De bolag som finns är
Agria, dina försärkringar, if, folksam, optimal och sveland. Googla så finner du.
IF har vi på våran katt. Alltid kört på IF på hundar och aldrig varit missnöjd så då fick katten försäkring där också.
Vi har Folksam på katten. Hittills har vi inte behövt få någon ersättning, och hoppas vi slipper. Men tycker Folksam generellt har superbra kundservice, ger bra info, och dessutom har vi typ alla försäkringar hos dem. Sedan tyckte vi att de hade bra pris och villkor för vår huskatt.
Jag har agria och är jättenöjd.
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Hm, Agria och Folksam verkar stå högt i kurs här då :-)
Tar gärna imot fler svar.
Tack!
Har själv Agria vilket jag glömde skriva. Då jag dessutom har en katt på 13 år så är jag glad att de inte sänker försärkringsbelopptet. Har 5 katter sammanlagt.
Har Agria och har haft i 10 år sen jag skaffade min första egna katt. Har tyvärr haft en del med dem att göra när kissar varit sjuka, men de är alltid supertrevliga och har fått all ersättning problemfritt osv. Kan rekommendera dem. Blev ännu mer övertygad om att jag valt rätt när jag fick avsluta min avlidna katts försäkring via chatten på deras hemsida, klarade inte av att ringa då. De avslutade det professionellt och enkelt och frågade när det skett, och de sa då upp försäkringen bakåt i tiden flera veckor, alltså det datum hon avlivades. Så kanske andra bolag också kan göra? men jag upplevde det som viktigt att bli så bra bemött i en sån situation. Bemötande är ju också viktigt, inte bara pengarna.
Har ju ingen erfarenhet av de andra bolagen men det viktiga är ju som sagt att du kollar så att bolaget inte sänker ersättningstaket ju äldre katten blir. Det gör inte Agria. Sen finns ju fler alternativ på självrisker osv. hos dem.
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
#1 Vad knepigt! Var det länge sen?

agria, betalar halvårsvis. på frågan varför så är det så enkelt att de ägs av länsföräkringar som är min bank . o med en sakförsäkring som en djurföräkring är så fick jag så pass rabatt på villaförsäkringen att kattförsäkringen nässtan e gratis för mig.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#13 Runt 2 år sedan
#15 OK. Tänkte om det var något gammalt de haft tidigare. Lät ju så konstigt, som du säger!
#14 Ja vi har alla försäkringar i LF (hem, bil, djur och jag har även min företagsförsäkring där), så det blir riktigt bra priser tycker jag. Och 10% rabatt på kattförsäkringen om katten är ID-märkt är det ju också 🙂
Jag har alla våra djur försäkrade i Sveland. De har varit jätte bra att ha att göra med både när det gäller att svara på frågor och snabba när det gällt ersättning.
# 14 Har du rabatt tack vare kattförsäkringen. Det hade jag också tidigare men det är numera bottaget sen drygt ett år tillbaka. Däremot så har jag också mina försäkringar i LF och är helkund så jag är nöjd. Jag har maxrabatt.
Har mina katter försäkrade i Folksam, har fått dåligt omdömen genom Agria så till dem kommer jag inte vända mig mer och nu försöker jag få min mamma att ta ut en annan katt från agria eftersom jag inte vill ha mina djur försäkrade hos dem längre.
Vad som hänt är just nu min ensak men jag är jätte missnöjd med dem!
Agria och har haft mina katter försäkrade där i gott och väl 20 år. Bra bemötande, halvårsbetalning, rabatter för märkning, bra självriskrabatter vid skadefria år, maxbelopp även för gamla katter är anledningarna till att jag fortsätter med dem.
Har bara goda erfarenheter, speciellt som deras kundtjänst inte utnyttjar försäkringstagarens okunskap utan verkligen ser till att man får ut maximalt av sin försäkring.
Medarbetare Hittekatter iFokus

19 ja. hadde bara två sakförsäkriingar innan o hade 15 % rabatt. slängde jag på en tredje så blev det 20 % att det är jusst katt har egentligen inte med saken att göra. kunde vart en bil till,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Har IF flockförsäkring till mina katter och är nöjd.Vi har båten,bilen,huset och oss själva försäkrade där också.
Stolt ägare till tre La permer
# 22 Jag har så många försäkringar att jag kommer upp i 20% som är max. Kollade med LF.
Hej hej! vet att tråden är gammal, men undrar om det är någon som kan svara på om Sveland sänker taket på försäkringen ? Har agria nu och är nöjd med allt, tycker bara det är synd att de inte täcker forl som de flesta andra försäkringsbolag.
Sen tycker jag iofs att det är synd att Svelands högsta försäkringstak är 40.000 så det kanske finns ett annat bolag som man kan ha 50.000 som tak (som inte sänks) OCH täcker forl?
tack på förhand :)
Har Sveland på Tiger då hundarna och mina föräldrars övriga katter är försäkrade där. Tiger bor hos dom. Gizmo har jag försäkrad i Folksam då jag hört mycket bra om dom.
Har Folksam till alla våra djur, har även hemförsäkringen där. Har Folksam för att de är enkla att ha och göra med, ungefärliga villkor som de andra (räknar ej in Agria där) och vettiga premier.
#25 enklast är nog att ringa och prata med dem. Har för mig att det bara är ett bolag som täcker forl men minns inte vilket. sälv ar jag Agria och är jättenöjd.
Har Folksam på min katt (som just nu är försvunnen :() och ska snart försäkra två katter till, väntar bara på att den ena ska gå upp mer i vikt så vi kan vaccinera och chipa henne. :) och då väljer jag Folksam till de oxå eftersom jag är mycket nöjd med dem och de har alltid varit hjälpsamma mot mig! :)
FORL är det bara ett bolag som ersätter och bara upp till (tror jag) 2000:-. Fortfarande bara Agria som låter äldre katter vara försäkrade till max beloppet.
Medarbetare Hittekatter iFokus
# 30 oj det var inte ens mycket det…. räcker nog inte långt med 2.000 kr vid FORL inte :-(

Agria.
Valde det på grund av att en av katterna var senior och inte kunde försäkras i ett annat bolag, och det var lättast att ha alla i samma.
Nu tillhör den katten mitt ex, men nuvarande kissen har gått och blivit senior själv och jag har inte ångrat valet ändå. Till exempel sänks inte ersättningsbeloppet med åldern, utan jag får ut 50 000 kr oavsett. FORL eller andra icke-akuta tandgrejer hade jag inte fått ut för ändå då han var tre och ett halvt år gammal när han försäkrades för första gången.
Kommer förmodligen fortsätta med Agria just på grund av att de inte sänker ersättningsbeloppet. En katt kan ju liksom utan problem leva 2/3 av sitt liv som "senior".