"Krusig" päls
Vi har varit och kollar på en långhårig liten honkatt. Har dock aldrig sett en sådan päls tidigare, den är jätte lång och krusig (ni vet sådär massa små vofflor som var moderna för massa år sedan). Hon är självklart söt ändå men blev nyfiken på hur ni tror att en sådan bebispäls utvecklas till vuxen ålder? Någon som sett innan? Kattungen i fråga är långhårig huskatt.
Det var en huskatt? Jag har bara sett lockig päls på kattungar vid bröstet eller vid låren inte hela pälsen på huskatt. Dok träffat raskatter med lockig päls :)
dessa raser har lockig päls Devon rex, Cornish rex,German rex,Selkirk rex, La perm
jag googla lite snabbt och hittar en med huskatt med lockig päls http://www.familjeliv.se/forum/thread/59029305-vilka-katt-raser-har-lockig-pals/2

Jag vet att det just nu finns en kull med oreggade La permer.Var det i Trollhättan?
Stolt ägare till tre La permer
3 är det något man ska passa sig för? är uppfödaren mycket oseriös någon "kändis" ?
Spännande länk! :) kan väl kanske vara någon "lockig" kattras någonstans, det vet man ju aldrig med huskatter. Mamma är långhårig med rak vanlig päls. Pappan är vanlig korthårig. Ska bli spännande att följa henne iallafall :)

En seriös fodervärd och tyvärr en inte alt för seriös uppfödare.En trist historia helt enkelt.
Stolt ägare till tre La permer
6 haha det var trist.
Det förekommer tyvärr en del blandrasavel med selkirk rex också. Lätt att få lockiga söta kattungar eftersom anlaget för lockig päls nedärvs dominant. Vanlig långhårspäls kan dock bli lite krusig om den blir fuktig. Vet att det därför är väldigt viktigt att fixa pälsen rätt på långhårsraser som inte ska ha lockig päls inför utställning.