Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 598 ggr
Horrorpops
0

Avmaskning till kattunge?

Jag fick hem min kattunge idag, och han är inte avmaskad eller vaccinerad. Så nu vill jag få det gjort så fort som möjligt, men vill då självklart veta vilket avmaskningsmedel som är bäst?
Mammakatten var utekatt och ungarna föddes ute.

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel

Bjallstal
0

Tass

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Evelina!
0

Rådet är, pga risk för resistens, att inte avmaska så länge katten inte har några tydliga symtom, t ex avmagring trots aptit eller att man ser mask i avföringen/efter att katten varit på toa. Så avvakta med avmaskningen du.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

polgara
0

Har kattungen aldrig avmaskats så tcker jag att du bör göra det, man brukar ju normalt ge dom ett par kurer under tiden de är hos uppfödaren, tror atyt det är runt 6v o 8v.

Jag fick oxå hem ett par ickeavmaskade ungar varav den ena dessutom hade kattsnuva, blev på apoteket rkommenderad axilur, ½tablett om dagen i 3 dagar

Horrorpops
0

#3 Tack, och han har aldrig blivit avmaskad, o mammakatt var utekatt så jag tänker ta och avmaska honom till veckan.
Får se vad apoteket säger, men det verkar ju väldigt lockande med den engångsdosen som Milbemax har.

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel

polgara
0

Milbemax hade dom inte hemma när jag var där, slut hos tillverkaren så därav blev det axilur