Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 855 ggr
pernillaoscarsson
0

Lämna iväg ungar

Snart är det dags att börja lämna iväg kattungarna. De blir 12 veckor den 18 september. De är 6 stycken så alla kan ju självklart inte åka samma dag. Den ena ungen stannar två veckor extra för att slippa dubbla flyttar. Mamma ska ha en unge så den kan också stanna några dagar extra.

Frågan är du ifall det ändå blir för mycket ifall de andra fyra ungarna åker tätt in på?  En åker den 19 september, är det ok att de andra tre åker t.ex. den 18 och den 20? Jag har inte pratat med köparna ännu om datum, tänkte först kolla här vad ni anser är ok. Men jag skulle gissa på att de båda ägarna vill hämta dessa datum i och med att det är innan helg så att de kan vara hemma med ungen de första dygnen och lära känna dem. I och med att två stannar längre så borde det ju inte vara någon fara med mjölkstockning hos mamman. Och för ungarna borde det ju inte vara några problem. Frågan är bara ifall mamman blir orolig av att bli av med 4 stycken inom så kort varsel?

Tacksam för svar :)

blondiie
0

När vi (jag och mamma) haft kullar så har mamman aldrig blivit dålig av att ungarna åkt i väg. Om alla hade åkt samtidigt så kanske hon hade blivit lite ledsen men när de är två som ska stanna längre så skulle jag inte tro att hon mår så dåligt :)

[Emma--]
0

Tror nog det går bra.

pernillaoscarsson
0

Okej, tack för svaren ;)