Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3566 ggr
missfantasy
6

Älskar trosor

Alltså, det här är otroligt pinsamt, och skulle jag kunna vara anonym så skulle jag, haha!
Det är såhär att min katt älskar mina använda trosor! När jag ska duscha och klär av mig och låter trosorna ligga på golvet så är han där och rullar sig i dem, nosar och "myser" som en galning med dom. Varför?! 
Ibland har han även vält tvättkorgen för att leta fram ett par av mina trosor.. 
Han beter sig som att det vore kattmynta, helt crazy! 🤪

Choklad
4

Katter har lite konstiga saker för sig, de tycker om dofter som vi inte gillar. Men jag tror att din katt gillar din svettlukt, vi svettas ju alltid, och även om det är bara litegrann så känner ju en katt det ändå.  Jag har en katt, som då hon just kommit hem till oss, satte sig att kissa på en av sonens svettiga strumpor som han (som vanligt) slängt på golvet i sitt rum.  Hon tycker även om svettiga kalsingar.  Men annars är hon jätteduktig och går på lådan och sköter sig, men just underkläder tror jag att katter gillar för de gillar vår lukt, de vill kanske lukta som vi för då får de ju samma lukt som familjen de tillhör.

Fast de kanske "missuppfattar" det där med vad vi vill lukta och inte 🤐

U R us

_Fisken
0

Jag tror att det är som med hundarna. De försöker dölja sin egen doft. Hundar kan ju rulla sig i skit och stinka som attan. Kanske samma med katter. Kan det vara så?

Surpan
0

Det kan inte ha någonting med att han är hane att göra? 🤔 Jag tänker att mina föräldrar har en hanhund som åt trosor när han var "tonåring". Han kunde verkligen dyka ner i tvättkorgen och fiska upp trosor och ligga och suga på dom.. Och ja, vissa svaldes också. Har alltid antagit att det var för att det luktade 'hona' liksom. Ungefär som när hundar luktar en i skrevet när man har mens.

/Surpan

[Bananpudding]
0

Svett kanske? Jag hade en katt som gillade mina bhar. När de var som svettigast efter träning.

missfantasy
3

Tack för alla era svar.. 😃 Vet inte om det är svett som han är "ute" efter riktigt, då han inte bryr sig om andra svettiga kläder.. Utan det är just trosor! 😎
Men men, kul att nån tycker att det luktar gott i alla fall 😂

Lol V Stein
5

Ta det som en komplimang, katter gillar sådant som luktar som de människor som de gillar.

missfantasy
4

#6 Åh, nu blev ju tros-luktandet nästan lite mysigt! 😃
Älskade katt.. 😘

Hawknestgrove
0

Vi har samma fenomen här. OCh det är inte fråga om att mina trosor är smutsiga, jag byter varje dag och jag har renlighetsnoja, så jag kan inte resa mig från en toastol utan att tvätta mig och då menar jag inte händerna…..Men just de använda trosorna är som kattmynta för vår lilla Pipis. En honkatt, kastrerad förstås. OCh bara hon. De andra bryr sig inte, men hon blir som galen om hon får tag i dem.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

missfantasy
0

#8 Samma här.. 
Pojken är också kasterad, vilket han blev i tidig ålder. Och vår andra katt bryr sig inte ett skvatt om trosorna :)

Choklad
2

Jo men vi svettas ju hela tiden, även om vi tvättar oss ofta, och vi avger andra dofter som katter gillar. Vi svettas ju överallt. Och vi luktar ju olika från olika kroppsdelar, under armarna, handsvett, fotsvett osv. Svetten luktar ju fast den är ny på kroppen. Och det vi inte märker av, det märker katterna av. Och som redan sagts, så har vi ju vår egna doft, så din katt kanske vill lukta som du, för då tillhör ni ju samma "flock" .

Jag hade en hankatt en gång, som vi inte hunnit kastrera, han gick ut och rullade sig i grusen utomhus och där fanns allt möjligt "väldoftande" i den.

Sedan tyckte det var så skönt att gå upp och lägga sig i våra sängar och sussa.  Så de har sina små bestyr för sig de där katterna. Tur man älskar dem så mycket som man gör. ❤️

U R us