Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 845 ggr
Eftermiddag
0

Transportbur på tåg

Jag skulle behöva lite tips på hur man åker tåg med katt. Jag tog med Ellen från Göteborg till Uppsala i hennes transportbur. Innan resan sprayade jag buren med Feliway och jag hade också en filt som jag täckte över delar av buren med. Ellen var lite orolig ibland, men allt gick bra.

Som tur var var platsen bredvid mig ledig så buren kunde stå där. Hade platsen varit upptagen vet jag inte var jag hade ställt buren. Den fick inte plats vid mina fötter och om jag hade den i knät stack den ut utanför sätet. Hur gör ni andra som tar med katt i transportbur? Var placerar ni buren? Hur stora burar har ni?

Jag vill kunna ta med Ellen på tåget regelbundet.

Marinas Mix
0

Jag köper barnbiljett till min kompanjon. Då är jag garanterad ett säte för henne.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Linika
0

Jag har sett katter på bagagehyllan längs taket, det funkar om man har en som inte är för hög.

Omorika
0

När jag har åkt tåg har jag och min sambo tagit plats med bord och ställt buren på bordet. Det är ett plus om man kan hoppar på vid startstation och är där i tid. Så är det för oss.

ScarletMajesty
0

Jag har en katt som älskar att åka tåg och går i koppel som en Hund så jag åker med honom i knäet utan bur men med sele

Jess89
0

När jag hämtade min katt hade jag bara en filt över buren funkade utmärkt. Hon var lite orolig i början men lugnade ner sig väldigt fort.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Vixxen
0

Se till att beställa tågresa med djur. På vissa tåg finns djurkupé och då ska alla djur sitta där.