Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 839 ggr
[mustang1974]
0

mjölk gräde till katt

älska min men hur farligt är laktos för en kat

Fridaaaa
1

Katter brukar reagera på laktos. 
Skulle jag någon gång ge mjölk/grädde är det laktosfritt (kör på det ändå själv)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[mustang1974]
0

1 nu fata jag inget

[Bananpudding]
0

Ge katten laktosfritt så slipper du oroa dig.

Fridaaaa
1

#2 Vad är det du inte fattar?

Scorpio97
0

Katter är i regel laktosintoleranta, och ska därför inte få vanlig mjölk eller grädde. Om kattens mage klarar av det kan man dock ge laktosfri om man vill.

//Jessie

[[pimey]]
0

Ge laktosfritt om du vill ge mjölk eller grädde. Katter är oftast känsliga mot mjölkprodukter

[mustang1974]
0

1 kör på det ändå själv

Fridaaaa
0

#7 Ja kör på laktosfritt till mig själv, därav naturligt att jag har dem hemma och kan ge katterna det. Dock får mina aldrig mjölk eller grädde ändå.

[Bananpudding]
0

Du vet om att det finns ett ganska hyfsat urval med produkter för laktosintoleranta? De flesta i världen tål inte laktos som vuxna.

Meduza_
0

Köp laktosfritt. Katter tål inte laktos! Alternativt köp Whiskas kattmjölk som finns i vanliga matvaruaffärer, hyfsat dyr dock. Vet inte direkt skillnaden, innehåller säkert mer vitaminer och grejer inriktat för katt än vanlig laktosfri mjölk…

MonicaLagerquist
0

Mjölk i större mängd är inget katten behöver.

Mina katter slickar min gröt tallrik eller filtallrik varje morgon och det tycker de är gott.

Är det en katt som behöver mer vätska eller på annat sett behöver dricka mer så erbjuder jag dem kattmjölksersättning.

Stolt ägare till tre La permer