Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3806 ggr
Eliinn
5

Compact care premium jämfört med Ever clean?

Var och köpte torrfoder till katterna på Grizzly zoo då dem är de enda butiken i stan som säljer Appalws. Brukar passa på att köpa Ever Cleans Kattsand samtidigt.
Mitt stämpelkort var slut och frågade efter ett nytt men då sa personalen att de har tänkt att sluta med Ever Clean då många kunder gått över till deras Compact care premium som tydligen ska vara lika bra, samma lera som i Ever clean. Men billigare.
169 kr/10 kg istället för 199kr/kg.

Någon som har testat detta jämfört med Ever Clean?

Jag blev ju så nöjd när Ever Clean kom ut med sin "less track" med lite större korn  för långhåriga katter och ska tydligen minska antalet gruskorn katten drar ur lådan, vilket jag även tyckte de gjorde en aning.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

sagan
4

Jag köper bara Compact Care. 14 kg påsarna. Det är samma sand som i kartongen så vitt jag vet men mycket billigare.  2 x14 kg för 279 kr. Köper den luktfria sorten och är jättenöjd. Men de finns andra som inte är lika nöjda, allt beror på hur katterna använder lådan och urinens sammansättning. Mina katter fungerar på viss sand medans annan inte fungerar alls. Vore jag du skulle jag köpa hem nån av dessa och prova.