Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 764 ggr
Ellenfyrkant
1

Ungar hur gamla?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Upphittade igår, ena har helt slutna ögon. Andra har halvt slutna. Hur gamla av bilden att döma?

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och färghjälp på bebisar? De har samma färg. Mamma på bild, pappa är svart m vitt

Mvh Ellenfyrkant

[Wraith]
2

Kattungar öppnar ögonen runt 1-2 veckor +- men utan att ha något att jämföra med + dålig kvalitet på bilderna så skulle jag gissa på runt 2 veckor gamla. Kattungarna ser svart/vita ut, med "fevercoat", på min skärm.

annzoo
2

av bild nr 1 skulle jag nog säga kring 1v, vad väger de?

På bild 2 skulle jag säga att de har feberpäls, den vita färgen på kroppen kommer att försvinna

Ellenfyrkant
0

Tack! Vad innebär feberpäls?

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
2

Feberpälsen skulle innebära att detta är två svarta katter med vita tecken helt enkelt? :)

Mvh Ellenfyrkant

Kattmamman45
0

Skulle gissa på åtta, nio dagar gamla.

[Wraith]
2

Feberpäls betyder att mamma katt troligast haft någon infektion i kroppen under dräktigheten. Det grå/vita i pälsen kommer försvinna och katterna kommer bli rent svart/vita (de ser svarta ut iaf).

Men i övrigt så innebär feberpäls inte något för kattungarna, dvs det är inget skadligt.

Ellenfyrkant
0

Så vad skulle ni ge dessa för födelsedatum om de var upphittade hos er?

Mvh Ellenfyrkant

Kattmamman45
0

5 augusti 2014

[Forest]
0

mer om feberpäls kan ni se i denna tråd http://norskskogkatt.ifokus.se/discussions/4d717463b9cb462233081d07-frostade-katterungar 

Kattungarna tror jag är 10-14 dagar gamla, färg på bild två är svårt o gissa då dom kommer ändra troligen ända färg :)