Mat till katten
Vilket torrfoder respektive blötmat är bäst och utan spanmål
Bästa blötmaten är Mjau eller Bozita
Torrfoder har jag inte så stor koll på (eftersom jag anser blötmat är bättre), så det får någon annan svara på.
//Jessie
1 De behöver någ bådde och! Bästa blötmaten då
#2 Våra katter kissade blod när vi provade torrfoder. Dom får i sig allt dom behöver från blötmaten, så man måste inte ge både och.
//Jessie
3 okej jag skrev vad jag trodde
beklaga men jag lärt mig nåt nytt tack

Mjau eller Bozita blötmat är det bästa, även rått kött är bra
Katter behöver inte äta både blötmat o torrfoder, mina 2 har doc börjat rata blötmt o äter bara torrfoder just nu, Taste of the wild eler vad det nu heter. Har en katt med spannmålsallergi så det blir glutenfri mat för vår del
vadå för rått kött 5
#6 Fågel, fläsk, nöt, häst - finns i princip inga gränser. Icke tillagat kött helt enkelt.
(råa, icketillagade!!) Ben är bra för tänderna, kycklinglår & vingar är bra.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Det finns jättebra info om torrfoder utan spannmål i följande tråd i detta forum:
http://katter.ifokus.se/discussions/507ab493d3b4fd6c3a00774c-torrfoder-innehall?discussions-1
Annars anser många att BARF Biologisk anpassad rå föda är det bästa för katten eftersom den bäst liknar kattens naturliga diet (råttor osv). Det finns ett barf forum på iFokus med mycket bra info.
Om man inte vill bara ge barf kan man ge ex. rått kött, rå kycklingvinge lite då och då. Annars är det Mjau och Bozita som gäller om man vill ge blötfoder. Dyra torrfodermärken som inte använder spannmål kan också göra bra blötfoder. Har dock inge större koll på det eftersom det är så dyrt.