Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 894 ggr
fredricakarlsson
0

Kattungemat?

Vad är det i kattungemat som det inte är i vanlig kattmat, som kattungen behöver(mer av)? Tänkte om man verkligen måste ge en kattunge kattungemat?

Cahira
0

Kattungemat innehåller mer näring per pellets eftersom kattungens mage är så mycket mindre. Så genom att få i sig mer näring per pellets kan de få i sig den näring de behöver plus att bitarna är lättare att äta för en mindre mun. Därför kattungemat rekommenderas till digivande honor så de får i sig tillräckligt med energi för sig själv och mjölkproduktionen.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MonicaLagerquist
1

Ger du nlötmat så behöver du inte ge speciellkattungemat.

Stolt ägare till tre La permer

Caifig
1

Kattungemat som torrfoder brukar innehålla mer proteiner och fett, vilket även borde vara bättre för vuxna katter.

fredricakarlsson
0

Blötmarkerna för de oxå, men en liten tjej är inte alls förtjust i blötmat. Men är det bara protein och fett så är det många vuxen foder som det är högre halt av det i. Just nu får de kattungemat, men jag tänkte om man kunde börja ge vuxen foder sen när den säcken är slut (till den flickan som inte gillar blötmat, som jag ska behålla) .

Caifig
0

Vad är det för torrfoder du ger? Det kan även skilja i storlekarna på kulorna. Egentligen ska det inte finnas olika sorter då katter behöver precis lika mycket protein och fett som vuxna… I det vilda är det precis samma diet. Applaws Kitten hade jag skaffat i så fall och även fortsatt när de blir stora.

fredricakarlsson
0

just nu har jag royal canin. vilket jag inte är glad över men jag fick köpa de då jag hade rabbat på en stor säck och min ekonomi inte var den bästa då. men jag tänkte beställa taste of the wild. Och såg att man ger samma mat till vuxna och kattungar där! :)

fvanilla
0

Ja, TotW är ett bra torrfoder och är väldigt populärt i USA. Orijen, Acana och Applaws kör också samma foder för alla åldrar. 🙂