Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 529 ggr
[Devya]
1

En stor saknad

Jag fick lov att ge bort min katt förra sommaren och jag har ännu inte slutat sakna honom. Det gör så ont. När slutar det att göra så ont? Jag bara gråter då jag tänker på att jag inte har honom här med mig mera.

Jag har fortfarande kontakt med dem som fick min katt och han mår som en prins. De skickade just två bilder på honom och han ser ut att må så bra. Han äter som en häst och har sin egen lilla ingång till huset och en massa leksaker samt att han gå ut och in som han vill. Han sover bredvid dem om nätterna och har det ju jättefint. Men jag saknar honom så innerligt. Jag vet inte hur jag ska klara av det här… Jag kan inte sluta gråta… =(

Ellaannie
0

Vet hur det känns! Styrkekramar till dig!

BIEE
1

Sorg tar tid! Så låt det ta tid. 
Så småningom kommer det att kännas bättre och bättre. Glömmer gör du nog aldrig. 
Det här är samma sorg som drabbar en när en närstående går bort. Spelar ingen roll att det är din kisse. Sorg är samma, oavsett vad. Och det tar olika tid för olika människor innan det blir lättare. 
Ett år är egentligen inte så lång tid. Känner du att du trots allt fastnar i sorgen, så finns det psykologhjälp att söka sig till. Känn inte att det är fel eftersom det "bara" gäller en älskad kisse. 
Tänk efter vad som har hänt under det här året, är känslorna lika som den första tiden? Har de dämpats något eller är de lika akuta idag? Det kan många gånger vara bra att tänka på tiden som gått. Ofta ser man då att det har blivit bättre och då kan man gå framåt från det, 
Kram och lycka till! <3