Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1051 ggr
Evelina!
0

Bästa lådan + sanden??

Nu börjar mitt kattköpet närma sig med stormsteg och idag tänker jag lägga min beställning på låda och Kattsand så att jag förhoppningsvis har de sakerna slutet på veckan. Nu vill jag höra med er - vilken är den bästa lådan? Vill inte ha en som ser ut som ett hus utan en vanlig. Och bästa ströet, vilket är det? Lutar åt Everclean för min del men vill ändå höra mig för. Prio är trots allt tips om bästa lådan och jag är tacksam för snabba svar (så jag hinner beställa)!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Scorpio97
1

En vanlig plastback funkar som låda, och brukar dessutom bli billigare. Finns på Ikea, Clas Ohlson osv.

//Jessie

[inanna56]
0

Modkat. Dyr som tusan men jag valde den av följande anledningar. Snygg, om man nu tycker det är viktigt. Den är helgjuten, hade tidigare en låda med huva och min ena katt kissar stående med ena benet mot lådväggen vilket resulterade i att urin rann ut på golvet mellan springan i kattlådan. Det kommer ut betydligt mindre sand på golvet, nästan ingen sand alls mot att tidigare behövt dammsuga upp sand varje dag.  Om designen inte är viktig kan man tillverka liknande med plastback där man gör hål i taket.

När det gäller Kattsand föredrar jag ever clean för att den döljer "toa" doft bra, är dryg och klumpar sig bra.

rumpenstiltzkin
0

jag har en sån där SAMLA låda från Ikea, funkar jätte bra, bra höga kanter så dom inte kan sprätta ut all sand, för det gillar dom o göra annars :P

och nyligen bytt till Everclean Unscented och tror jag hittat den bästa dammfria sanden äntligen, tänker inte byta till något annat igen  :)

Fridaaaa
0

Jag köpte en vanlig plastback från Ö&B som jag har som en kattlåda.

Jag använder ICAS premium Kattsand lavendel. Tycker den är bra.
Testat flera olika sorter men denna har fungerat bäst.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Josephiine90
0

Jag gillar sanden som är som kristaller, finns lite olika märken, luktar inget och absorberar bort allt kiss i kristallerna :)

Evelina!
0

Har nu köpt Everclean Aqua Breeze till mina katter som jag fått hem och den sanden är jag fenomenalt nöjd med. Att den sedan luktar fantastiskt gott gör saken ännu bättre. Tack till alla er som svarat!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning