Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1642 ggr
[varg74]
1

trött på att alla missuppfata mig

jag väljer att lämna nu jag fått någ av att vara meninglös o dålig så tacka för denna tiden. Jag är troll enligt vissa min gräns gåt här

Zakaraa
25

Tråkigt att du väljer att lämna forumet.
Jag kollade igenom ett fåtal av de trådar du kommenterat i och jag har personligen otroligt svårt för att förstå vad du skriver, tror du nämnde något om dyslexi i någon tråd?

Ett tips är att använda ett rättstavningsprogram eller exempelvis skriva din text i word innan du publicerar det så blir det nog enklare att få folk att förstå dig. Jag använder den tekniken ofta själv om jag ska skriva långa texter så det är ett allmänt tips. Jag tror det är många som inte förstår vad du menar då det var väldigt svårt att läsa det du skrivit pga mycket missar, har man dyslexi är det så klart vanligt att man gör misstag så man får försöka ta sig lite extra tid och göra sig extra förstådd istället :)

Brukar själv göra missar när jag skriver men jag brukar försöka ta mig en extra stund och läsa igenom det jag skrivit så jag vet att mina meningar är förståeliga. 

Detta är inte på något sätt ett påhopp mot dig eller personer med dyslexi utan endast ett vänligt tips för hur man gör sig förstådd online eftersom allt görs i text på ett forum, har man skrivsvårigheter bör man vara extra uppmärksam. Missar i kommunikationen sker otroligt lätt när man inte kan läsa av kroppsspråk och se personen man pratar med.
Ha en trevlig dag :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[TooLoover]
0

Nej, alltid tråkigt när någon lämnar iFokus, snälla gör det inte  😭

[varg74]
1

2 jag har bestämt mig för att avsluta mitt medlemskapp jag vill inte detta men en tvungen sak. När man kalla mig troll tomtar mm

[varg74]
0

2 jag vill inte bråka

Zakaraa
8

#3 Ja det är helt och hållet ditt val om du vill lämna sajten eller inte :) Det är tråkigt om du gör det dock eftersom det är medlemmarna som gör forumet så varje medlem räknas :)

#4 Är själv inte ute efter bråk utan endast att lämna ett vänligt råd över hur man gör sig förstådd över nätet ^^

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[TooLoover]
1

Håller med #1 och #5 

Det är ditt val!

shamz116
0

Ta inte åt dig utav vad människor falskt anklagar dig. det finns alltid de som vill leta fel i andra, när man inget fel gjort. Se de som bryr sig och tycker om dig istället <3

Inkanyezi
24

TS:

Det där med dyslexi leder ju till missuppfattningar åt båda håll. Ingen kallade dig troll (eller tomte). Någon skrev att hon inte visste om du trollar eller inte, och det är väldigt stor skillnad. Då kan man förklara, och det är inte ett påhopp.

Ingen har påstått att du inte skulle få skriva så som du kan, men det kan vara svårt att tolka. Det kräver att man anstränger sig mer - från båda håll.

Så du måste också ha fördragsamhet med andra deltagare i forumet om det ska fungera. Så stanna gärna kvar, och bry dig inte om att anklaga oss om vi inte förstår. Försök i stället förklara. 

Det är inte lätt, jag vet, men om man bestämmer sig för att vara med i samtal på nätet, får man ta det som kommer. Det finns ingen orsak att reta upp sig när man inte blir förstådd direkt. Det är bara att försöka göra det mer tydligt genom att förklara.

Men du avgör ju själv om du vill vara med. Jag har inte sett annat än att du skulle vara välkommen.

[varg74]
1

8 jag skall tålla allt vist!! Och ni skall får säga vad ni vill därför väljer jag att lämna så blir alt bra

8 jag kallas troll o tomte o det vill jag inte

[varg74]
1

8 så jag skall vara extra tollerant för jag har dyslexi

Inkanyezi
7

#9 #10 Du ljuger ju faktiskt och hoppar på mig. Det är helt åt skogen.

Jag har inte ens antytt att du måste tåla allting, men du bör åtminstone inte vantolka andras inlägg till något helt annat än vad de faktiskt har skrivit. Du är helt enkelt orättvis, och du kommer med anklagelser. Du är aggressiv. 

Jag har inte sagt att du ska vara extra tolerant, utan jag föreslår att du ska vara precis helt vanligt tolerant. Det jag har sagt är att eftersom du har svårt att förstå skriven text, ska du undvika att övertolka. Det är du som bygger upp konflikt, genom att vantolka det som andra skriver.

Vad väntar du dig då att få för svar?

Kattmamman45
1

Jag har läst din presentation och där finns det inga tecken på att du skulle ha några problem med att skriva, dvs inga stavfel, inga omkastade ord etc. Det gäller att vara konsekvent om man vill driva med andra.

Ha en bra dag

Fridaaaa
2

#12 Nja delvis tycker jag det syns i presentationen men inte alls så mycket som i trådarna, vilket ja är lite märkligt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[varg74]
2

12 och 13 jag driver inte med nån men nu avsluta jag mitt konto så får bara de som kan skriva o är normala vara här jag fått vad jag tåll hejdå

Fridaaaa
4

#14 Inte påstått att du gör det heller. Snälla sluta förvräng allting folk skriver.

Du är självklart välkommen här och skriva som alla andra.

Denna kommentar har tagits bort.
[varg74]
1

Men är man 15 14 år leker livet o allt bra

Fridaaaa
5

#16 Sluta ljuga! Väldigt tröttsamt nu faktiskt. Du tar det folk skriver på helt fel sätt och sedan skyller du på alla andra att de skriver si eller så fastän de inte gjort det. 
Du behöver inte vara så himla otrevlig, förstora upp saker och vara otrevlig mot folk som inte gjort något.

[varg74]
1

18 komentera ej dumma saker

Fridaaaa
7

#19 Du som ska ge dig, för det är du som ljuger inte jag. Att tala osanning = ljuga. Att påstå saker som inte sagts/skrivits = ljuga. 
Och det är just det du gör. Du påstår att jag sagt/gjort saker som jag inte ens gjort och som finns svartpåvitt i tråden.

Fridaaaa
4

#22 Vasegod upp till dig om du vill avsluta eller ej. Ingen annan kan bestämma det mer än du. Men trist att du ska avsluta och påstå att det är andra medlemmars fel bara.

Om du hatar lögner varför ljuger du själv? Det finns bevis på att det du skriver inte stämmer, du påstår att folk sagt det eller det, men ändå finns det bevis på att så är inte fallet.

*~HamsterHamster~*
10

Folk har försökt förklara för dig vad som de har missförstått och de har försökt hjälpa dig, de skrev att de inte trodde att du var troll och tomte och att de aldrig skrivit det som påhopp, du har förklarat varför du har stavfel osv. de andra försöker hjälpa dig och ursäkta sig om de kanske skrivit något "påhoppande" och svaret på det är att du ska hålla på att hoppa på andra människor och ljuga.

Om du tycker att vi är så elaka och du inte kan ta emot kritik och tipps så kan du ju avsluta ditt konto istället för att hoppa på de personer som försöker hjälpa dig. Om du vill att andra personer ska behandla dig med respekt så borde du iallafall visa lite också.

Tack och hej för mig och jag hoppas att du antingen tar emot tippsen eller att du gör det du skriver om istället för att ljuga och hoppa på folk^^(avsluta ditt konto)

Såklart är det tråkigt att du känner så, men om man tolkar allting fel så blir det fel.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[varg74]
1

23 så bra att du så redig

[varg74]
1

23 jag fåt någ av dig

Fridaaaa
3

#26 Inget som stör mig personligen, du känner inte mig och jag känner inte dig så

[varg74]
1

förlåt att jag finns lilla dumma jag som ej värd att mötas med respekt o bara ljuger

dumma mig så korkad jag är

[varg74]
1

men eftersom jag så dum får jag ber om ursäkt då

[varg74]
0

snälla 27 om jag ber dig om ursäkt kan vi lägga ner detta då mår ej bra av det

*~HamsterHamster~*
9

#28 Andra har mött dig med väldigt mycket mer respekt i den här tråden än du visar mot dem :) Jag tror att du är sur nu och känner dig kränkt och det kanske är därför du känner att alla hoppar på dig och inte visar respekt. Jag skulle sluta skriva i den här tråden, läsa igenom alla inlägg, tänka över vad inläggen innehåller, ta emot tippsen, lugna ner sig lite, läsa igenom igen och så skulle jag försöka förstå vad de andra menar. Ingen här menade något elakt ingen här sa att du är korkad. 

Jag själv kan bli väldigt upprörd och skriva saker jag inte menar, eller skriva saker som upfattas aggressivt. Så du borde kanske läsa igenom dina inlägg också och tänka över varför de andra skriver det de skriver :)

Lycka till med att tolka texterna rätt dvs. om du vill tolka dem rätt eller om du bara är här för att hoppa på folk^^

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Josephiine90
4

#28 För att mötas av respekt ska man själv visa respekt åt andra. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Jag tycker det verkar som att du förvränger allt och "lägger skuld" på dig själv, att det är fel på dig också vidare, för att du själv vet att du har gjort fel, det är en försvarsmekanism som inte är sådär jättebra. 

Ingen har väl sagt att du inte får vara med och diskutera i trådarna för att du har dyslexi? Ingen är perfekt och det har ingen påstått heller.

Idakarrlsson
4

varg74 : *Jag kommer med fred och vill inte ha några falska påhoppningar*

Personer har nu försökt att hjälpa dig. Du har blivit kallad troll men folk har missuppfattat och har försökt att göra rätt för sig. Jag tycker inte du ska hoppa på folk som försöker hjälpa dig! :)

Du säger att du vill mötas med respekt. Det har du också. Men för folk ska fortsätta att visa respekt för dig måste även du möta dem med respekt! :)

Trevlig dag :D

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

[varg74]
0

33 jag vill ej kallas troll o tomte det gör mig förbanad o kallas lögnare

[varg74]
0

33 tror 33 har rätt tänker ej komentera mera men jag har känslor

Fridaaaa
2

#34 Ja jag har bland annat skrivit att du ljuger pga att du har gjort det.Det är bara sanningen, du har inte ljuget bara om saker jag skrivit utan om andra saker andra också har skrivit och sedan blånekar du och så är det alla andra som gjort det istället.

#32 +1 👍

Josephiine90
11

Du har inte blivit kallad troll, det var en person som frågade om du internettrollade? Ingen har PÅSTÅTT att du trolla. 

Sen kan jag tycka att du brusar upp dig alldeles för lätt. 
Om det är någon som skriver något du inte gillar, skit i det då. 

Men nu har du skrivit sen igår på dagen att du ska lämna forumet, och du är fortfarande kvar. Alltså uppfattar jag det som att du är ute efter konflikter, men det är ju bara min tolkning, jag kan tolka fel.

Ska du lämna, så lämnar du. Ska du vara kvar så uppför du dig som folk och håller god ton i forumen som majoriteten faktiskt gör på iFokus,

[varg74]
3

37 tänker ej komentera detta då jag stanna o uppför mig

Idakarrlsson
1

#35 Alla har känslor och det förstår vi! :) Men vi kanske kan lägga allt detta bakom oss? :D

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

[varg74]
1

36 väljer att ej komentera detta

Josephiine90
3

Trevligt att du väljer att stanna, det är många intressanta trådar och diskussioner här som vi kattmänniskor kan ta del av. Alltid roligt att bolla idéer och erfarenheter med andra :)

[varg74]
0

39 det tycker jag var ett bra förslag heja😂

[varg74]
0

Debat avslutad för mig

[varg74]
1

en del gilla mig andra inte det okej shitt heppens

Josephiine90
0

Precis, tänk såhär: är det någon som har problem med dig, då är det ju deras problem :)

[Daisy-Moa-Elsa]
6

Ibland missuppfattas man över nätet, så är det för alla.

Och med det stänger vi även denna tråd och ser fram emot många glada trådar med kattprat eller bilder på fina katter.

Inlägget är låst för nya kommentarer