Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1091 ggr
Hallonregn
0

Katten jamar på natten.. VARJE DAG

Är det någon som vet varför katten är uppe mitt i natten och jamar oavbrutet?

Förstår om det kan vara 'ensamhet' men ändå… Varje dag? Det börjar bli

väldigt jobbigt, för ibland väcker hon mig med att göra så. Brukar mest hända

vid ca 1, 2, eller 3 tiden.

Någon som vet?? 🤔

Hon är steriliserad och är 3 år.

VildaVittra
4

Hon har tråkigt, då de är nattaktiva djur.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Scorpio97
3

Lek med henne mycket innan läggdags, så hon blir trött. Ignorera henne på natten. Även om du bara kliver upp och säger åt henne eller liknande, så får hon fortfarande uppmärksamheten hon ville ha. Det är väldigt jobbigt att ignorera i början, men efter ett tag brukar katten förstå att det är lönlöst.

Men det är såklart bättre att försöka lösa problemet genom att leka mer, och få katten att sova på natten.

//Jessie

Hallonregn
0

Finns ingenting man kan göra för att få henne sova om natten? 😕

Hallonregn
0

#2 Okej tack :) ska leka med henne innan läggdags då! 🐱

fvanilla
1

Jag brukar mata mina katter och leka lite med dom just innan sängdags. Det brukar iaf. funka bra för mig. 🙂

mollyt
0

Jag gör också som #5 och leker med katterna (ordentligt!) innan det är dags att sova. Eftersom vi inte har någon dörr till vårt sovrum så måste vi få katterna att sova på natten så att vi tvåbenta får sova.

[moapetrova]
0

Jag gör också som #5 och #6 och då sover hon stor del av natten

Kattmamman45
0

En gång för mycket länge sedan hade jag en innekatt i en lägenhet och han ville ha uppmärksamhet mm näär det blev ljust på sommarmorgnar. Det slutade med att den katten flyttade till mina föräldrar och fick gå ut varje dag. Då sov han så länge som mina föräldrar.

Mina nuvarande katter är ute varje dag nästan så mycket som de vill och de kommer in de flesta kvällar in till kvällsmaten. Sedanr gå de och lägger sig, en del i min säng. De har fått sitt behov av motion och spänning medan de varit ute och sover minst lika länge som jag över natten.

Du som är ts får inte bli irriterad på katten för den har sannolikt tråkigt och det är bara du som kan ändra på den situationen. Men vad du än gör så tar det säkerligen ett bra tag innan du ser något resultat.

sagan
1

Ger du katten uppmärksamhet på något sätt när den jamar? Katter fortsätter med ett beteende som ger resultat. Så försöker du få katten att vara tyst är det dags att sluta ge den uppmärksamhet när den gör något du inte vill att den gör. Det tar tid, men du får igen det så småningom genom att få sova. Dock är lek så kisse blir ordentligt trött a och o sen ge den mat efter själva leken. Då har den fått det den skulle ha fått ute i det vilda. Jakt, mat, putsning och sen sova 😃