Flyttar samma unge
Tre gånger har min katthona flyttat samma kattunge, hon vill lägga honom i en låda jag har i bokhylla, grejen är att hon inte lyckas få i honom utan tappar honom hela tiden. Hört att det är vanligt att de vill flytta ungarna men blir lite fundersam nu när hon tar samma unge hela tiden. Där finns ju ändå 6 att välja mellan. Vad är anledningen? Är det för att hon bestämt sig för att hon ska flytta den ungen först av alla eller anser hon att det är något fel på den och att den inte ska vara kvar bland syskonen? Han ser ut att må fint, rund och go mage. Pigg och glad precis som syskonen. Bör jag oroa mig eller ska jag låta henne hålla på? Har lyft tillbaka honom alla tre gångerna då hon inte kommer få i honom i lådan, men det kanske också är fel?
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Undrar också om det är något hon anser är fel med ungen? 🤔
Svårt att veta när man inte sett/ser katterna osv alls själv dock.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Är honan förstföderska eller söker ditt godkännande när hon fått ungar?
Fortsätt lyfta honom tillbaka. Har hänt mig också att en hona gjorde så, var absolut inget fel på ungen.

Ibland bär honor bort ungar som det är fel på… men om han verkar okej så är det konstigt.
Nu vet jag inte hur gamla kattungarna är men det behöver inte vara något fel på kattungen om hon flyttar bara den. Min hona "straffade" de livligaste i kullen genom att ta de till en ny mörk plats för att de skulle lugna ner sig.
är kattungen större, livligare, rörligare och pratar mer än syskonen?
Går kattungen upp i vikt som den ska?
Ja, hon är förstföderska. Märkte redan då de var knappt en vecka gamla att hon ville flytta på dem, men då ville hon ha med alla. Bar upp dem i översta byrålådan för att sedan inifrån klättra ner till understa. Men nu är de 18 dagar gamla, och som sagt, bara den ena ungen. Jag har kollat honom och jag kan inte se några problem med honom. Han äter ju som han ska, ögonen ser pigga ut, rör sig bra för att vara så liten. Som sagt, finns ingen större skillnad mellan honom och de övriga i kullen.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson