Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 493 ggr
01stmx
0

katter och kaniner

Jag kommer få en kanin på måndag men jag har två katter och jag kommer att ha stängsel för kommer katterna att ge upp och bara skita i kaninen då eller

VildaVittra
0

Det beror på dina katter. Det finns katter som inte bryr sig alls, andra som äter kaniner och gör allt för att komma in. 

Det bästa är att katten växer upp med kaniner, inte tvärtom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

01stmx
0

Mina katter är 3-4år och katterna kommer inte in

Uppkatten
0

Det är nog bra om du har dem ordentligt åtskilda åtminstone till att börja med. Jag hade en kanin när jag var barn som brukade tvätta katten i öronen och äta upp kattmaten. Katten lät honom snällt hållas. Men samma katt kunde sedan gå ut och fånga vildkaniner som han åt upp… Har även träffat på "stallkaniner" som jagat katter, och hörde nyligen talas om en familj som tog hem en katt som gav sig på familjens kanin - varpå familjen tänkte avliva katten! De hade inte alls fattat hur katter fungerar och att man inte bara kan släppa ihop en katt med en kanin. Så stängsel emellan är att rekommendera - och se till att ha ett ordentligt stängsel eftersom kaniner brukar vara mästare på att gnaga sig ut, gräva sig ut, smita genom småhål i stängslet o s v. Kolla gärna stängslet en eller flera ggr per dygn så att det verkligen är helt.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.